Blogganalys 2.1

Jag är ju en riktig Google-junkie. Nu använder jag mig nästan av alla deras tjänster, det är som med Mac. När du använder en pryl så måste du ha alla. I dagsläget är det gmail, google search, adwords, documents, calender, mm. Det senaste tillskottet i portföljen är Google Analytics som jag tidigare använt för att hålla koll på jobbets besöksstatistik och besökstrender. Det ger en betydligt djupare insikt i besökarbeteenden och statistiken än vad blogg.se ger tillgång till.

Jag har hittat mycket intressanta data efter att ha mätt besöken under ett heeeelt dygn. Det finns ju folk som jobbar med det här på heltid, om ni vill veta mer borde ni kolla in min vän prfekt som gör sånt här - fast betydligt bättre.

Mr Whites besöksanalys 17 januari 2008:
Unika besök: 38 st!

Hänvisningskällor:
57% går direkt till bloggen
23% kommer till bloggen via Google sök
1 person kom från DN.se
1 person kom från Jess blogg (tack!)

Det här är ett urval av vad de som kom från Google Sök sökte på:
"Helene Wellton" - Helenes comeback är i antågande!
"fest heino"
"fubu ryggsäck"
"göteborg raja ampat"
"hyresrätt hsb karlstad"
"låda för proppskåp"
"sjuksköterskeexamen kalmar 17 januari 2008"

Kommentar:
Om man ska analysera det här så var det några få som hittade vad de sökte ("Helene Wellton" samt "låda för proppskåp") men desto fler blev nog besvikna men samtidigt glada att de hittat en så sällsynt fin blogg att läsa. Man kan också fundera över hur det kommer sig att Mr White kommer upp som tvåa på Google när man söker på exempelvis "fubu ryggsäck".

Slutsats:
Det lönar sig att hålla bloggen ämnesbred och mångsidig. Avdankade PR-kvinnor samt lådor i olika former är populärt. Nu får vi se hur det här utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Mrwhite är fylleragget som man vaknar upp med efter att ha varit ute berusad på en fest i Karlstad, en för blöt sjuksköterskeexamen-fest eller en efterfest i Göteborg med proppskåps-tema. I love it!

2008-01-18 @ 18:19:34
Postat av: Adde

Jag tycker bara "låda för proppskåp" är helt fantastiskt! Eller snarare stor komik.

2008-01-18 @ 22:04:43
Postat av: Micke

Bra jobbat av Klas Kirschsteiger som vet vad besökarna vill läsa om!

2008-01-19 @ 18:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0