Idag är en bra dag

Har precis kommit hem från en härlig dag inne på söder med david, klas, robban, erik, mr sleepy pants mfl. Har hängt i vitabergsparken, spelat basket tills benen vek sig och lungorna kollapsade, kollade in småkidsen och rockabillysnubbarna som åker bräda i skateparken och nu är jag här hemma igen. Ska egentligen bara duscha för att bege mig tillbaka till söder igen för att avnjuta en pizza i någon park i gott umgänge.

Jag har senaste tiden blivit fantastiskt sugen på att flytta till södermalm. Det är där jag är och det är där jag har mitt hjärta. Mitt hjärtas stadsdel kan man säga. Det är det bästa och sämsta med stockholm. Det fulaste och snyggaste. Det personligaste och anonymaste. Motsatserna och extremernas stadsdel. Det är härligt. Där kan jag trivas. Lyssna bara på Winnerbecks "I Stockholm" så förstår ni vad jag menar.

Det stinker från en pissoar
Det är nån som har somnat där
Det är väl nån som bor där
Han som vankar runt i tunnelbanan
Han är en del av atmosfären
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo
i Stockholm

Kommentarer
Postat av: Marcus

Om 5 år är våra hemtrakter nya söder då staden har expanderat. Då kommer plattan och det äckliga Åhlensvaruhuset ligga på Medis. Fy fan för att bo där då!

2008-05-12 @ 12:34:28
Postat av: Klas

Vem orkar vänta i fem år. Lev i nuet istället!

2008-05-13 @ 16:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0