Det var det det

Kollar kartan vid Farsta pendeltågsstation.

Inte helt oväntat. Cykeln har blivit snodd. En och en halv vecka efter att jag har mekat och fixat iordning den för sommaren så är det nån jävel som tar och snor den. Jag blir så jävla trött. Jag trodde jag hade besegrat dom den här gången. Jag låste cykeln med en vajer som gick genom båda däcken, ramen och en stålbalk i marken. Sen så låste jag ihop ena hjulet, ramen och vajern med ett sånt granit-bygellås som ska vara oförstörbart.

Det är tydligt att jag inte ska ha någon cykel att cykla på. Vet inte hur många cyklar jag har blivit av med vid tågstationer, bussen, skolan mm. Jag hade ändå några riktigt fina år tillsammans med min trogna kuse. Senast förra söndagen då jag och klas var ute och testade vad den gick för.

Kommentarer
Postat av: Klas

Du tror för gott om folk Tony, folk är tjuvar, de är äckliga klåfingriga svin. Grundregeln för att få behålla sin cykel är att aldrig ställa cykeln utomhus utom synhåll, särskillt inte tågstationer... Fan nu kan vi ju inte cykla tillsammans i sommar, FAN!

2008-05-13 @ 17:50:34
Postat av: tony

jag ska få låna en kronan-cykel av min kära enskede-granne mattias faktiskt! så vi kan visste cykla i sommar! tjoho!

2008-05-13 @ 20:21:38
Postat av: David

Gör som mick. köp en bultsax istället. då kan du "köpa" massa cyklar

2008-05-14 @ 13:49:07
Postat av: Klas

Kronan! GULD tobs, kronan krossar k*k ju!

2008-05-15 @ 12:47:10
Postat av: celine

Tjuvarne tog det nog som en utmaning med alle dine cykellåser Tony...

2008-05-20 @ 20:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0