Vart ska jag?

image570
(Ska jag posa käckt i London eller i Stockholm detta år?)

Sitter och skriver på en meningslös uppgift. Mr White, ska vi hänga lite? Ok, tack...

Har mycket som jag klurar på för tillfället. Jag ska spkicka ut mitt CV till olika företag i Sthlm denna vecka. Vet dock inte om jag borde försöka masa mig till London så fort som möjligt istället. Anledningen att flytta till Stockholm är ju för att spara ihop ett startkapital för flytten till London. Nu tänker jag så att jag får ju en slant i skatteåterbäring samt att jag har en slant på ett konto som skulle kunna funka som startkapital eftersom jag troligen annars skulle behöva spendera dem under en sommar i Sthlm. Jag sökte ett arbete på en massageklinik i London igår. HAr ingen lust att arbeta som massör hela tiden men det skulle kunna vara en start för att komma iväg och för att kunna söka vidare på plats. Samtidigt är det en hel del som man behöver styra med om man skulle flytta redan till sommaren eller strax efteråt. Boendesitsen hade jag hoppats lösa med ett hyresbyte mellan min lya i Sthlm mot något i London. Borde ju vara en hel del svenskar som är påväg hem till Stockholm och behöver boende.

Clare är ju ett stort dragplåster till flytt men jag skulle ju även vilja bo utomlands ett tag(eller permanent om jag trivs) om det inte var för henne. DEt känns som det skulle kunna skita sig mellan oss också om jag börjar arbeta i Stockholm och inte har samma möjlighet att kunna sticka till Oxford hux flux. Dessutom måste hon i dagsläget jobba 7 vidriga nätter i rad för att kunna få ledigt en vecka och komma över hit. Något som troligen inte är jättekul i längden.

Det är sånt som rotar i skallen på mig om dagarna och jag vet inte riktigt hur jag borde göra. Era kloka synpunkter tas tacksamt emot!


Puss och kram

Kommentarer
Postat av: tony

Dra till London på momangen! Det är det enda rätta. Låt saker lösa sig med tiden. Ta det som det kommer. Go crazzy!

2008-03-05 @ 11:29:26
Postat av: Klas

STICK!

2008-03-05 @ 16:53:19
Postat av: Marcus

En annan plan var att stanna i Kalmar över sommaren eftersom jag då kan bo gratis i studentlyan och samla pengar. Bajs att man har lovat bort den till Chrille och Hella som har planerat för det och sagt upp deras lya och allt...hmm.

2008-03-05 @ 18:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0