Hur man spenderar en helg på söder

  
  

Då var även den här helgen till ända. Jag gillar själv inte att läsa om vad folk har haft för sig för ointressanta saker men tänkte att nu har det ändå varit en sådan exceptionellt trivsam helg att jag blir så illa tvungen att återge den i korta ordalag här på bloggen. Några av er kanske till och med tycker att det är berikande och även jag tycker nog att det kan vara intressant läsning när jag blickar tillbaka på det om ett år eller så.


I fredags kom Adde över till stan på besök, vilket förstås alltid är angenämnt. Men Mr Whites weekend börjar ju som ni alla vet redan på torsdan. Efter att ha skrivit klart hemtentan bar det av på Mange Schmidt-konsert, det enda som var värt att se där var ett gästspel av Ken samt Rusiaks avslut med Hiphopper. Eftersom det inte var någon åldersgräns gick det dessutom endast att få tag i läsk, lättöl och röd mjölk i baren. Det tog vi igen när vi drog vidare till Bauers öppningsfest på götgatan, fd. Krönet. Fräsh lokal, stort, ljust och skön inredning. Får se vilken grupp av söderbor som tar stället i besittning. Förmodligen pretto-söder som man även hittar på bl.a. Ljunggrens och ställen runt Nytorget. Finns dock potential till sköna klubbar i lokalen.

På fredagen avnjöt jag, dave o robbish en härlig afternood delight på Louie. Efteråt mötte vi upp adde för några öl och middag på Jägarn. Drog vidare med dave, dennis och amri på Ljungan och klubb Yes! på Mosebacke där Percee P och Guilty Simpsons höll låda. Lördagenblev mycket lugn för min del . Lunch med Cilla på Louie, tacopajen är grym men lite liten (jämfört med salladerna). Resten av den regniga dagen tillbringades hemma framför tv:n och datorn, vilket var ganska skönt.

Idag kom Adde och Carolina förbi på dan. Åt lite sen stack jag in till stan och mötte upp Dave, Shady, Elli och Klasse. Passade på att åka den där rymdraketen som står på Medis för tillfället. Passa på! Det är awesome! Gick omskakade till fiket Neo. Mycket trevlig personal och lokal men en ganska oinspirerad meny när det kom till maten. Varför är det bara Louie som inser att man inte vill punga 60:- för en grillad macka? Skandal. Annars mycket trevligt fik. Hann med att reda ut en hel del fakta kring äggets vara eller icke vara. Mycket omvälvande - i alla fall för mig.

Senare mötte vi (alla utom Klas) upp med Adde och Carolina igen för att gå och utnyttja Sonjas greks 100 kronorsmeny. Mycket smarrigt och trevligt. Sammanfattningsvis en mycket trivsam helg tillbringad på Söders fik, restauranger och klubbar i gott sällskap. Imorgon är det dags för skola igen. Alldeles för tidigt. Det kommer ni definitivt slippa läsa om.

God natt!

Kommentarer
Postat av: frida

är du ALLTID
på Louie eller? så bra är det ju inte

dessutom var du rätt boring den här helgen, jag erbjöd party samt efterätt torsdag, fredag och lördag och du bangade alla ggr

2008-03-02 @ 23:39:54
URL: http://fridaberger.blogspot.com
Postat av: Dave

Moget av dig att inte nämna min och Roberths närvara när du fikade med Cilla.

2008-03-03 @ 13:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0