För gammal för festival

Nu är det den tiden på året då alla festivaler börja boka sina stora artister. Hultsfred har än så länge inte kommit med något namn som fått mig att tappa hakan, men det är ofta kul där ändå. Way out west har bokat NERD som ändå känns rätt fräsht. De mindre festivalerna i Sverige har mycket svenska akter som kan va kul att se. Men det finns ett problem med att gå på festival. Boendet. Jag börjar bli för gammal för det skitiga livet man har under festivaltiden. Jag är inte direkt nån festivalräv, men jag har lyckats hålla mig ifrån de stora tältområdena på Hultsfred. Där har jag haft turen att bo i husvagn och hus.
Stadsfestivaler är trevligt, för då slipper man tältet helt och hållet och kan ofta bo hemma hos någon. Därför är malmöfestivalen en festival i min smak. Jag saknar vattenfestivalen. Those were the days. Jag hann iofs inte med så många år där. Men det var en najs tillställning i Estocolmo.
I år är jag sugen på way out west, för nu kan man nog fixa bra boende i Göteborg. Jag är även sugen på nån skön festival i skogen, typ Borlänge eller Piteå. Nån som ska på nån festival i sommar?

image588

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Hahaha, jag borjar skratta inombords innan jag har borjat skriva. Du glomde att skriva "artistcampingen pa Hultsfred". Haha!

2008-03-29 @ 10:46:57
URL: http://www.pertorkelson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0