Crusaders MC, Clare och jag



Har haft en soft vecka med Clare på besök. Vi har knatat runt längs havet när vädret var schysst och kollat film och plaskat i badhuset när vädret var off.

Vi hade en riktigt skönt utekväll i fredags. Hamnade på en kissig pub med ett risigt liveband och massa medelålders människor med jeansvästar etc. Riktigt schysst vibe där inne. Vi började snacka med några fina bikers som skröt om deras tuffa MC gäng. Var väldigt svårt att hålla skrattet inne när de berättade om gängets 9 starka medlemmar. På deras MC-jackor hade dem självfallet status och rang utmärkta. Vi hade äran att festa med självaste presidenten vilket var helt maxat. Hans trogne underhuggare(member) var också på plats. Vi var inne på deras hemsida och kollade lite bilder dagen efter. Rangordningen löpte från tunga titlar som President, Vice president, Road captain, Treasurer, Sergeant at arms och member. Riktigt roligt att ha den uppdelningen på ett gäng om 9 medlemmar. Va jobbigt att vara en av två personer som endast är betitlade som "Member". Bara att kunna stoltsera med Sergeant in arms vore ju sjukt maxat...hehe. Aah, va roligt.

Nåväl. Nog om det. Nu har Clare åkt hem igen och jag ska ut på 10 veckors praktik imorgon vilket kommer bli ganska soft. Mest halvdagar så man har tid med lite annat krafs också.

Hoppas ni har haft en nice vecka/helg.

Cio

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hehe Crusaders=jävligt på!

2008-03-16 @ 17:35:16
Postat av: tony

Det är typ samma hierarki som bandidos o hells angels kör med. Kanske standard när det kommer till mc-gäng för att kunna jämföra sig med medlemmar i andra klubbar. Mr White kanske borde anamma samma hierarkiska system.

2008-03-16 @ 18:39:55
Postat av: Marcus

Tjing för Road(Blogg?) Captain!

2008-03-16 @ 19:59:59
Postat av: Klas

Fjantar!

2008-03-17 @ 18:28:20
Postat av: föredetta Biker

Hmmm...den gråhårige och tunnhårige känner jag igen. Det är presidenten Pieter Steenwinkel...och Klas den killen är nog knappast en fjant mer än dig kan jag säga dig. Han är en fd kampsportare och en rankad sådan inom tekwando. Den killen gick in på en MC träff där Hells Angels hade satt upp sitt sk Angelplace och gick fram till HAs president där denne satt i sin solstol med 4 vakter och sa... - Dej har jag länge velat träffa för att ge dig en fet jävla spark rakt i nyllet ditt feta as.

Tvivlar på att tuffe Klas hade vågat göra det helt ensammen. Däremot så killen som är Sgt of Arms är en jävla fjant. Tidigare hade dessa en skåning som jag tror även han var med i det gänget som hette Peter. Han var inte heller nån som backade för nåt. han bor väl i Luleå i dag och rör sig mycket med det nybildade Hells Angels medlemmar idag. En annan som hade med det gänget att göra förr var en som kallades för bamse har jag för mig,ännu en som inte var rolig att få efter sig.

2009-12-04 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0