Vad gör man på internet egentligen?

Jag är vid datorn relativt ofta, och det är inte många stunder då firefox eller msn inte är öppet. Jag har tre "bokfältsmappar" med olika länker i. "Bloggar", "Mail & Community" samt "webbutiker". Vad säger detta om mig och mina internetvanor egentligen? Att jag läser bloggar och sen köper något häftigt jag läst om på nån av bloggarna och sen berättar jag om det för mina vänner via mail?
Jag har även tv.nu och två nätmagasin som jag kollar.
Länkarna i mapparna kollar jag i princip varje dag. När jag har gjort det känns internet tomt. Då kollar jag igenom vissa av dom en gång till för att se om något har hänt. Är detta normalt? Det är sällan jag minns vad jag har läst på bloggarna, för det är ju mest skit kan man snabbt konstatera. Men ändå surfar man så mycket.
När jag var grabb satt jag hela dagarna på altavista och sökte på skämt, bilder, chattade och gjorde egna sidor. Allt det är förbi. Då kändes internet mycket "häftigare". Har man tagit det för givet nu? Jag kan säga att jag räknar med att alla jag känner har en internetuppkoppling i deras hem, men samtidigt tror jag nog att man skulle kunna ha ett mer aktivt livt om man drog ut internetsladden några timmar varje dag. Jag levde utan internet i ett år när jag bodde i Helsingborg. I början var det lugnt, då lärde man sig att hitta i staden osv. Men mot slutet satt jag i skolans datasalar tills det att de stängdes på kvällarna.
Vad vill jag säga med det här undrar ni nog. Inte nånting, förutom att sitt inte den där extra timman på youtube eller facebook. Ät en frukt istället!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag instämmer helt. Efter att man läst igenom nyheter och annat vettigt surfar man bara vidare på fördummande trams. Saker och ting som uppenbarligen roar en dock. Jag skulle få så sjukt mycket gjort om jag inte hade en dator. Det är fan ett jävla gift att sitta framför burken. Borde införa datorfria dagar så man fick tummen ur lite oftare.

2008-01-24 @ 21:49:05
Postat av: tony

Huvet på spiken David. Det är märkligt det där. Har du en RSS-läsare som kollar om bloggarna du läser är uppdaterade? Då behöver du inte gå in på dom i onödan åtminstone. Man behöver ju bara titta på hur många besök per unik besökare det är på bloggen. Crazy stuff!

2008-01-24 @ 23:11:34
Postat av: Per Torkelson

För mig är det en skön kontrast att använda Internet, det blir ofattbart vissa gånger att inse hur extremt komplex världen är. Först att vara ute på Dhakas gator med gatubarnen och sen ett par timmar senare sitta framför en dator och läsa på Mr White. Explore this world!

2008-01-25 @ 06:12:23
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: Dave

Jag kör inga såna där nymodigheter som RSS. Alldeles för avancerat för mig.

2008-01-25 @ 15:00:53
Postat av: Klas

Jag vet inte heller vad RSS är. Det fungerar bra utan också.
Jag sitter inte lika mycket framför datorn, jag har den påslagen, men jag har hittat ett substitut. Jag slår på trälådor och lerkrukor istället.

2008-01-28 @ 08:19:29
Postat av: Micke

Jag kan rekommendera http://www.netvibes.com/.

Skönt att kunna se vilka MrWhite-inlägg man missat under helgen, från vilken dator som helst.

2008-01-28 @ 10:04:25
Postat av: Klas

Dina inlägg kmike har man iaf inte missat, var ju så länge sedan du bloggade så det är inga problem att hänga med i svängarna... Men när kmike väl bloggar så är det väldigt bra.

2008-01-30 @ 14:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0