Tiden går som enda in i *#¤#*^¤!!!


Samma ålder som The office-killen John Krasisnki samt Lane Garrison i Prison Break

Det har gått upp för mig efter att vi ramlade in i det nya året, att de flesta på Mr white inklusive mig själv fyller 27 bast i år. Jag har aldrig haft åldersnoja förut men nu börjar det faktiskt skava lite. När man fyllde 25 var det nemas problemas...sen blev man 26 och det var inte heller så läskigt. Nu dock, när man går in på sitt 27:e levnadsår börjar det gå upp för mig att tiden har gått jävligt fort. Snart 10(!) år sedan man gick ut gymnasiet. Helvete, vart har tiden tagit vägen?! 3 år till 30 känns ju helt absurt! Känns lustigt när man får upp någon gammal kontakt på typ facebook som man hängde med back in the days, vars syrra var en lite snorig unge och som nu är runt 20 bast. Kvitto på att jorden har gjort ex antal varv runt solen.

Samtidigt grämer jag mig inte för att man segade kvar på diverse skitjobb allt för länge innan man tog tag i studier etc. Även tråkiga erfarenheter som man tror inte har gett så mycket har ju trots allt format oss till dem vi är idag. Dessutom e det ju ett ess i skjortärmen att kunna mingla med en person med förståndshandikapp på ett "professionellt" sätt, byta blöja på ett barn under 10 sek samt att kunna köra gaffeltruck...hehe.

Visst, åldern är ju bara en siffra. Finns ju till och med tester man kan göra för att få svar på vilken kroppslig ålder man har. Finns ju fysmongon(typ min far) som har en fysik som vilken 25-åring som helst. Därför känns det bra att det just i träningen går bättre och bättre. Man blir starkare och starkare. En liten bitch-slap på den stigande åldern med andra ord...

Är det någon mer än jag som reflekterat över detta och som också fått testiklarna att dra upp sig närmare magen för att söka trygghet från åldersrädslan?


Kommentarer
Postat av: tony

jag har fan åldersnoja. men tänker att jag ändå inget kan göra just nu, får noja när jag gått ut plugget och ska sätta sprätt på karriären på riktigt - för då är man ju fy fabian 29. uuuuh... kände också att det var först nu det börjar kännas tungt att fylla år.

2008-01-18 @ 16:59:26
Postat av: Dave

"men tänker att jag ändå inget kan göra JUST NU"
När kan man nånsin göra något åt den?
När man är så pass rik att man kan skaffa svindyra psykologer som hjälper en ta sig igenom det?
Nej tacka vett ja systembolaget, dom hjälper en med alla kriser.

2008-01-18 @ 18:28:56
Postat av: Marcus

Haha...word!

2008-01-18 @ 20:21:46
Postat av: Klas

Systembolaget for ever! Det botar alla tänkbara problem

2008-01-21 @ 10:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0