Nu är det dags att blogga.

Det var ett tag sen jag droppade en rad här, men nu kändes det som att det var dags.

Jag, en Josefine och en Christofer har bildat en magisk triangel där kreativiteten bara flödar ur oss varje gång vi sätter igång.
3 egna låtar har vi lyckats plocka fram än så länge vilket kanske inte är überproduktivt men för att precis ha vant oss vid att spela tillsammans så tycker jag vi får vara ganska belåtna med detta.
Just det, vi har startat en liten musikgrupp, som oftast ses på söndagar för att jamma loss. Så på senaste tiden har jag varit sådär extra insöad på musikfronten, kanske därför det inte har blivit nå blogga av.

Vi funderar på vad gruppen ska heta, vi spånade lite på det där med "triangel" eftersom vi är tre, kom gärna med lite förslag.. The magic triangle men ett sånt namn är ju säkerligen redan taget så ni får gärna spinna vidare på det så det låter lite mer unikt... Oseriösa förslag beivras! (jag vet vad jag kan vänta mig för typ av förslag av mrwhite´s läsare, det känns tryggt).

Jag har i samma veva börjat utforska lite för mig nya instrument,  munspel, udu, cajon och så tittar jag efter en ukulele...  Det låter verkligen skit när jag spelar munspel och jag tycker synd om mina grannar som får stå ut med denna tortyr. Jag har ett "D" munspel så jag spelar mycket till Ulf Lundell, 2/3 av hans låtar går i D och dessutom så har nästan alla låtar samma melodi, så är det bara att köra loss.

Som ni märker så har jag inte så mycket annat att säga än att det är roligt med musik just nu.

Kommentarer
Postat av: tony

Klas Andersson Trio a.k.a. "KAT"

2008-01-12 @ 02:38:03
Postat av: Marcus

"Klas Anderson - en händig man", "Bumdoctors", "Juicy threesome", "3 holes and two blokes", "Sons of Andersson Alfamales and female friend", "Jazz 3", "Eternal triangle"(Triangeldrama)...osv.

2008-01-12 @ 10:37:49
Postat av: Klas

Många bra förslag där... Tack pojkar!

2008-01-16 @ 10:20:21
Postat av: Dave

3 white stripes
3 humans that play music
3 more than 1

2008-01-16 @ 19:57:10
Postat av: Klas

Bra där David, hajar inte riktigt ditt sista förslag? 3 is more than 1? Eller 2 more than 1? Eller 3 more than 1 borde ju bli 4? Men det kanske är en luring eller så är det jag som är dum i huvudet?
3 humans that play music, den var djup... liksom ba, hallå, vad betyder det där namnet?? :)

2008-01-17 @ 11:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0