Jag ska bli webbutvecklare när jag blir stor

I skolan har vi gjort en jättefin hemsida till min bostadsförening. Inte speciellt komplicerad men ändå - en hemsida. Sweet! Började faktiskt leka med html redan för 10 år sedan. html, xhtml och t.o.m. lite dhtml. Nu när jag skulle lära mig det igen så hade jag ju i stort sett ingen nytta alls av mina gamla åldrade kunskaper. Nu handlar ju allt om CSS när det kommer till webbdesign. Aja, nu kan jag det också ...typ.

Idag har jag tagit nästa steg mot karriären som webbutvecklare. Har suttit och läst in mig på hur man gör en application till Facebook. Kanske måste lära mig lite mer databas-jidder men det ska vi ju ändå läsa i skolan i vår så det är ju lugna pucken. Hade en grym idé för vilken sorts application jag skulle göra, det skulle vara en Karma-app som man skulle kunna ge bra och dålig karma till sina polare med, se vilka som har bäst och sämst karma mm. Sen går jag in och kollar lite på andra applications och hittar "Send Good Karma"-applikationen. Va fan, någon har redan snott min finfina idé. Aja, har några till idéer som är nästan lika bra...

Fortsätt följa min spjutraka karriär här på Mr White.


Kommentarer
Postat av: M

Bra tobster. Vi får slå våra kloka huven ihop och bli IT-miljonärer innan 30.

2008-01-07 @ 09:45:42
Postat av: Marcus

...så kan jag också vara med och massera och köra kost - och träningsrådgivning??? Eh...

2008-01-07 @ 15:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0