Den ofrivilliga singeln

Som många som läser bloggen vet är jag singel och har varit det sen jag och Sofie gjorde slut i slutet på augusti 2006. Sen dess har jag träffat en tjej, Jess, som kunde blivit någonting, som kunde utvecklats till något men det var inte helt rätt. Efter att ha varit tillsammans med Sofie i två år och tillslut insett att det inte vart helt rätt så vågade jag inte chansa och satsa på något som från början inte kändes ända ner i tårna. Även om det kändes mycket bra.

Under den här tiden som singel har jag bl.a. börjat studera. Jag tänkte att "nu jävlar Tony, nu kommer du träffa så mycket tjejer att du inte kommer veta vart du ska ta vägen". Efter min första termin kan jag bittert konstatera att så ej är fallet. Jag har träffat många trevliga tjejer, det kan jag inte neka till, men det finns bara en som jag är intresserad av och hon är förstås upptagen. Ofta gör sig min ålder påmind då jag pratar med många av mina medstudenter. De flesta känns hopplöst omogna.

Det är klart att man stött på tjejer utanför skolan som skulle kunna vart intressanta om det inte var för att jag har en benägenhet att falla in i det där killkompisfacket väldigt fort. Jag kanske måste vara mer manlig, macho och hormonstinn, även om det inte är jag!? Jag har ju t.o.m. gett Spray Date en chans, eller två. Men jag pallar inte att sitta där och krysta fram käcka meddelanden för att sen sitta och stirra på en tom inbox. Så svårt kan det inte vara.

...eller så har jag kollat på för mycket Californication ikväll.

Kommentarer
Postat av: Dave

Som Johan så fint uttryckte det;
"Snälla killar får inte ligga". Tänkt på det Tony. Var lite svår och snudd på otrevlig så kommer tjejerna!

2008-01-17 @ 00:56:47
Postat av: Klas

$0.66/bp - no quote
get your project started now no registration or installation
www.mrgene.comChinese Dating Site
Chinese Dating And Singles Site. Browse Photo Profiles. Join Free!

Eller varför inte prova kinesisk dating? Det är iaf vad google föreslår i sin annons till detta inlägg...

Tony, du och jag vi är ju "the good guys". Vi håller inte på och ligger runt så mycket, när vi väl träffar någon så är det på riktigt. Vi blir vinnare i längden, jag lovar! "lovar" ;)
Men självklart, ibland önskar man att man var lite dryg och taskig, det sägs ju att det ska vara effektivt... Man kanske skulle begå ett allvarligt brott så man får sitta inne en tid, sen när man kommer ut från finkan kan man vara sig själv igen men med en prick i brottsregistret på meritlistan att visa upp för damerna, det tror jag kan funka kanske?

2008-01-17 @ 09:08:39
Postat av: Marcus

Ja, inte fasen e han i Californication lycklig trots ändlösa belägringar med den ena puman efter den andra...hehe. Jag tycker du ska odla ut en Per Gessle frisyr och gå till Bacci i Gamla stan. Det funkade för mig...

2008-01-17 @ 10:32:28
Postat av: Per Torkelson

Haha, du skriver roligt. Jag skrattade åt "jag pallar inte att sitta där och krysta fram käcka meddelanden för att sen sitta och stirra på en tom inbox".

Sen för att kommentera Daves kommentar, jag har bevis för motsatsen. En av mina vänner är väldigt blyg, han är utan tvekan den mest blyga personen i min vänskapskrets, en del gånger då jag har varit ute på klubb eller konsert med honom så är det han som tjejerna intresserar sig för. Hans kommentar; "kvinnorna gillar det mystiska..." Så, du kan ju prova med att bara vara mystisk när du går ut...

2008-01-17 @ 13:31:11
URL: http://www.pertorkelson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0