Tänj....TÄNJ!

image550

Idag har jag påbörjat en tredagars stretchkurs i plugget för att få ytterligare förståelse och fler metoder för att arbeta med att fixa till folk med kassa ryggar, framåtroterande bäcken osv. Det är riktigt intressant måste jag säga. DEt är en jätteduktig Naprapat som håller i utbildningarna så det är gött att ha henne att bolla med som har en sån djup kunskap inom detta. Känner mer och mer att jag vill jobba med behandlande massage och "healing" hehe.

Det är roligt när man får koll på hur kroppen hänger ihop och hur det ena kan resultera i smärta där och där osv. DEt är nu det börjar bli kul känner jag. Att bara ge en velbehagsmassage är ju skönt för den som får den men ganska trist för mig som massör. Då är det mycket roligare att få en person framför sig som har besvär som man kan hjälpa till med. Med mina tre olika massageutbildningar och övriga kunskaper känner jag att jag är påväg att bli en riktig Ninja-massör.  Nu är det bara att öva öva och öva. Bror kommer ner om några veckor och då ska jag ta hem en masagebänk och köra skiten ur honom. Då blir det att leta triggerpunkter, saxa och stretcha ut hans spända muskler. Han tror att det kommer bli skönt men jag ska bjuda på en smärtsam upplevelse...mmh.

Tillbaka till den stimulerande engelska fonetiken...yeeeha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0