Rocky 4 ever

Idag vaknade jag upp med en känsla av att något dåligt hade inträffat och att jag totalt missat det. Det var inget som hade hänt nu i natt, men nån gång under de senaste åren. Jag tänkte så det knakade och kom sedan fram till vad det var. Jag började fundera på en underbart bra skådespelare, nämligen Nils Brandt aka Rocky i Jönssonligan. Vad hände med honom? Vad gör han idag? Var bor han? Det var frågor jag ville få svar på.

Jag måste tyvärr meddela att Nils dog den 5:e juni 1990. Varför har inget sagt något?
Denna man, född 13:e januari 1932 i Finland, var min extra förälder när jag var liten och sjuk. När jag gick i låg- och mellanstadiet och var hemma sjuk hyrde min far alltid en jössonliganfilm åt mig. Och de jag gillade bäst var de med Rocky. Det var ju en skam att han ersattes av Dynamit-Harry. Usch.

Ni tror kanske att han inte gjorde fler mästerverk, men då ska jag tala om för er att han även var med i Ingemar Bergmans Fanny och Alexander, Skål och välkommen, Män kan inte våldtas osv. Det finns för många filmer för att nämna alla. Efter att ni läst detta tycker jag att ni ska hålla en egen tyst minut för Nils Brandt aka det finns bara en Rocky.

image560

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Haha, så roligt...

2008-02-27 @ 19:19:07
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: Marcus

Så denna försupna finne var extrapappa åt dig under din barndom? Är det därför du är så svag för alkohol?

2008-02-27 @ 20:31:50
Postat av: Saskia Tommos

Jag vill säja att jag verkligen uppskattar att du skriver om Nils eller Nisse som han kallades av familjen. Nisse var min morfar och jag råkade hitta det här inlägget när jag sökte på honom. Tack så mycket och jag tror verkligen "mofa" som vi kallade honom skulle uppskatta det här!

2011-05-09 @ 14:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0