På väg mot USA!

Nu är jag inne på andra veckan på min praktikperiod. Som flera av er redan vet så är jag på klädföretaget BayIcon. Det har varit väldigt kul än så länge. Vi har hunnit med gå på modevisning, modemässor, möten med andra klädmärken och återförsäljare och inte minst fått lite kläder!
Nu börjar det dock hända grejer. Jag ska börja med exportplanen för USA. New York är staden som ska bearbetas först. Det finns en svinstor denim butik i SOHO som de vill in i. Det är väldigt prestigefyllda märken som hamnar på deras hyllor och där ska såklart BayIcon ligga. Nu är bara frågan hur jag ska lyckas med det? Jag har börjat kika lite på de märkena de har och det är en del schyssta grejer. Inte så mycket japanskdenim som jag trodde, men å andra sidan diggar jänkarna fortfarande boot cut som är det fulast som finns. Konukrentanalys, efterfrågeanalys, påverkanstrategier, segmentering osv. Det är mycket som ska göras. Nu kör vi!
Kanske måste över och studerna marknaden lite noggrannare i april/maj, någon som vill följa med?

Kommentarer
Postat av: Klas

Mr Export är i farten märker jag... Det är bra, nu får du flasha med dina kunskaper inför nollorna på BayIcon. Visa dem hur David jobbar!

2008-02-06 @ 11:35:45
Postat av: Per Torkelson

Det är bara att gratulera till att du trivs så bra som du gör, lycka till framöver!

Först var det prat om att resa någonstans i mars, nu "ska du" till NYC i april/maj, det märks att det går bra med Triss-spelandet nu.

2008-02-06 @ 12:37:29
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: Marcus

Jæg gille adt det gø bra pa dig. Ach, min danska suger. sitter på Kastrup och vantar på flyget. Bored as hell. Puss

2008-02-06 @ 13:33:26
Postat av: Micke

Nice David! Det där kommer du att styra upp fint! En NY-trip skulle vara nice, får se hur våren blir här nere, jag var ju inne på att åka över nu i Februari men dom planerna frös ju inne lite grann...

2008-02-09 @ 10:01:04
Postat av: Ullis

go dave!

2008-02-15 @ 18:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0