Guts and Glory

Igår var det premiär för mitt och Micks nya mat-tema. Under namnet "Guts and Glory" tänkte vi under våren utforska ouppskattad mat. Vi ska laga och äta saker som har hamnat lite i skymundan i den moderna matkulturen.

Till konceptet hör också att man får bedöva sina sinnen med lagom mängd alkohol för att kunna tillaga och äta maten.

Premiärrätten blev kycklinglever i gräddsås med ris, smörslungade primörer och äppelgelé, som efter ett par stadiga whiskies och ett gäng saké-bombs gled ner helt utan problem (upp också för Mick). Jag åt faktiskt resterna helt nykter ikväll.

image561

Nästa gång tänkte vi eventuellt ge oss på kalvbräss, som är nått så smakligt som en körtel som hjälper unga kors immunförsvar. Ser ut som en liten hjärna, ungefär. Vi får se om det håller...

På fredag slutar jag förresten mitt gamla jobb, sen har jag en veckas semester. Tänkte ta mig upp till Stockholm en sväng i början av veckan. Hoppas få se bitar av MrWhite då!

Kommentarer
Postat av: David

Ser sjukt smarrigt ut. Jag fattar inte hur mick kunde kasta upp en sån delikatessmiddag. Jag älskar mat som ser ut som bajs på tallriken!

2008-02-28 @ 15:09:21
Postat av: Marcus

Kycklinglever smakar skrot om man lagar till den fel. Det där såg ju inte så dumt ut. Agh, skulle också vilja laja med Mr white nästa helg. Begravd i plugg just nu så man har inte tid för annat än att ta emot bror denna helg...

2008-02-28 @ 18:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0