Den där Dejv & jag testar kafé Två på söder

DSC00051.JPG 
Jag surplar en kopp blaskig Americano medans Dejv avundsjukt leker med min mobil

Den här förmiddagen var ju planerad till att jobba och städa lägenheten. Så har det inte alls blivit. Innan David ringde imorse hann jag i alla fall plocka iordning lite grann. Men istället för att stanna hemma i städdammet drog vi ut på en prommis i solen som bar iväg från Södermalmstorg och ut till Skeppsholmen och via färjan tillbaka till Slussen. Mycket trevligt i det friska och soliga vädret.

Passade även på att dra en runda på söder, kollade in fiket "Två på söder". Ganska mysigt, ganska trevligt, men för dyrt och för mycket standardutbud med grillade mackor för 68 spänn. Inte värdigt. Louie står sig lätt i en jämförelse. Det som saknas på Louie är den personliga touchen man vill bemötas av när man ändå snittar ett besök i veckan det senaste året.
 
Klas kom även förbi och visade upp senaste slagverks-inköpet - men det kan vi låta Klasse själv berätta om. Om mindre än en timme kommer Jess på besök för lite middag, bastu och film. En lugn och billig kväll i min smak.

Propa'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0