Angående piratkriget

Läste på en annan blogg om strulet kring piratbukten så jag lånar lite därifrån i brist på egen inspiration... och tyckte det var lite lustig läsning. Jag hoppas bara inte att det är ett brott mott upphovsrätten att copy/paste:a text, man vet ju aldrig i dessa dagar!

Håkan Hellström är en av de omnämnda svenska artister som stämmer The Piratebay och för att citera Håkan själv:

"Napster är bra. Ladda ner!"
Håkan Hellström, 2001


"Jag har svårt att se popmusik som någonting som man kan äga eller ha tillstånd till. När jag sitter hemma och gör musik tänker jag inte på copyright-lagar och advokater."
Håkan Hellström, 2002


"Håller man på med musik vet man att musik är ett hav av sådana 'stölder'. Man tar idéer, omtolkar, bryter upp och sätter ihop. Konst är ett kollage på ett meningsfullt sätt som känns och känns igen. Min filosofi är att det är mer ärligt att blinka till publiken än att kisa bakom solglasögon."
Håkan Hellström, 2005


"Det vore helt underbart om all konst vore gratis. Det vore den ideala situationen faktiskt. Det får jag säkert skit för att jag säger, men det är så jag tycker. /.../ Det viktigaste är att min musik når ut till folk. Ta den bara."
Håkan Hellström, 2005


Kommentarer
Postat av: Marcus

Skön kille det där...

2008-02-05 @ 19:33:48
Postat av: Micke

Det kanske börjar sina lite i plånboken för Herr Hellström, som väl inte har producerat särskilt mycket senaste åren?

2008-02-09 @ 10:07:59
Postat av: Mikael

Hur vet ni att det är han och inte hans skivbolag? Skicka gärna länk!

2008-03-27 @ 18:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0