Alternativ TV


The Daily Show with Jon Stewart - Kanal 9, 23:05

Jag har aldrig förstått mig på dom där amerikanska late night-underhållnings programen som sänds på tv på vardagskvällarna. Jag snackar om Letterman, O'brian, Leno m.fl. som varje kväll besudlar tv:n med riktigt risiga skämt till en uppenbart köpt publik. Det beror inte på de amerikanska manusförfattarnas strejk utan enbart på att det är riktigt, riktigt dåligt och tråkigt. En gammal Letterman som sitter och gör grimaser är inte vad jag kallar kul.

Något som är kul, som också är amerikanskt och sänds sent på kvällen är The Daily Show med John Stewart. Han är förvisso också relativt gammal men med den signifikanta skillnaden att han är rolig med eller utan manusförfattare. Det är satiriskt, våldsamt och mycket ovårdat. Det är mycket underhållande och nu när strejken är över kan det nog bli ännu bättre. Det sänds på kanal 9, varje vardag kl 23:05.

Kommentarer
Postat av: gollne

f.ö. är strejken slut.

2008-02-14 @ 17:04:31
Postat av: tony

f.ö. så skrev jag bl.a. det här: "...och nu när strejken är över kan det nog bli ännu bättre". Men visst, det kanske inte räknas.

2008-02-14 @ 18:27:55
Postat av: Marcus

Stewart e skön. Känns lite vassare än de andras humor som inte alltid är klockren...håller med. Letterman är helkass. Leno kan vara halvbra ibland och Conan tycker jag faktiskt är rätt skön.

2008-02-14 @ 19:30:12
Postat av: idaa

marcus du gillar endast O'brian for att du tycket han ar sot... vax up!

2008-02-16 @ 17:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0