Jag blir upprörd..

Nu är jag hemma igen, har lyckats bra med prov och elektroniklab:ar. Det känns som man börjar fatta lite nu, vilket gör det extra kul att sätta igång med nästa kurs styr- och digitalteknik.

En fundering bara...
Är det inte väldigt tantigt att fukta fingret med tungan för att vända blad när man läser tidningen? Jag har på senaste tiden uppmärksammat många yngre som apat efter detta stötande beteende.
För det första besudlar de gratistidningar med sitt bakteriella slem (tidningen lämnar de ofta kvar på en offentlig plats för att sedan förmodligen läsas av många andra under dagen) och för det andra så kanske de själva har tagit på dörrhandtag och räcken mm tidigare under dagen, som de sedan slickar i sig bakterier ifrån. Och så blir de sjuka och bläddrar och slickar kladdar på offentliga platser med sitt saliv och så blir andra sjuka... Nästa gång jag ser någon slicka på fingret för att vända blad?? Då ska jag banne mig inte sitta där och bara se på medans de förpestar vår omgivning...


Kommentarer
Postat av: tony

så rätt så rätt. det är vedervärdigt. skulle aldrig stoppa in fingret i munnen, inte ens när det är nytvättat. äckelpäckel. tänk att efter att ha bläddrat genom en hel tidning - då måste de ju även fått i sig en ansenlig mängd med trycksvärta också?!

2008-04-11 @ 17:44:53
Postat av: Marcus

KAn verkligen ca 1 miljon pensionärer ha fel i att man behöver slemma ner tidningen för att lyckas vända blad? Eh..JA!

2008-04-11 @ 17:54:16
Postat av: Andreas

Att slicka på sina fingrar som varit runt i storstadens mest effentliga miljö är samma sak som att gå fram till närmsta Tbanevakt och slicka vederbörande i röven!

HIV HERE I COME!

2008-04-11 @ 22:36:32
Postat av: Andreas

Andreas ber bloggen om ursäkt för felstavning nr1-rad1 "effentlig" ska vara offentlig!

2008-04-11 @ 22:41:20
Postat av: Micke

Haha! Bra iaktagelse! Jag tycker också att fingerslickandet är vidrigt.

2008-04-13 @ 12:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0