Tillbaka till studiepaniken!



Yo yo my beloved friends!

Tänkte det var dags att skriva lite om vad som hänt sedan sist. Förra fredagen begav jag mig som sagt till modern till mina 4 barn -Clare "bumcake" Olizar. Hon tog sin sjuksköterskeexamen samma dag som jag anlände så det blev att kasta av sig väskan skutta till fest. Hon flyttade även på fredagen n till sin nya lägenhet i Oxford med några gamla flatmates och några nya. Fick sova i 90-säng i ett litet och deprimerande rum med pappersväggar(?!) hela veckan. Vi lyckades ändå ha det gött som vanligt med lite utflyker och romantisk bajsnödighet under veckan. Det var kalasväder i England så jag gick med shorts och t-shirt hela tiden vilket var sweet. På, torsdagen bar det av till Putney(närforort till London) för att träffa hennes familj. Det gick över förväntan måste jag säga. Det var inte lika stela och "kristna" som jag hade befarat. Lyckades av någon outgrunderlig anledning få dem att tycka jag var en fin och älskvärd man...hehe. Hennes mor ville att vi skulle sova över vilket skulle innebära att jag skulle få sova i ett eget rum eftersom vi är ogifta...hehe. Inget skämt! Något som vi avböjde, så vi åkte efter en utgång med hennes Londonpolare tillbaka till Oxford. Sista kvällen kollade vi på hennes polare som lirade med sitt band på en pub vilket var trevligt. Det blev dock en hård kväll vilket var halvsmart eftersom jag skulle upp kl. 05 för att bege mig hemåt morgonen efter. Tokbakis och dödstrött njöt jag av den hemresan på ca 14h....mmh.

Nu är man tillbaka i Kalmar igen då. Pang på med en fördjupande massagekurs hela helgen. Riktigt intressant. Nu om ni får muskelbesvär eller kanske har en molande huvudvär samt nackvärk så kan jag förhoppningsvis palpera mig till den myofasciala triggerpunkten och utöva pressur för att få muskelfibrerna att slappna av så ni kan bli av med eran värk. Klas, din ökade tonus på rhomberna samt trapecius ska jag häva så fort jag ser dig! Jag lovar. Din magsjuka kan jag bara hjälpa med Indisk kryddstark mat.

Är sjukligt nergrävd i plugg just nu. Hur har ni det Tobs und Dave-whoe? Jag har pissmycket i plugget plus lika mycket på engelskakursen som jag kör på Kalmar universitet. Utöver gramatik och massa annat ska vi läsa "Things fall apart" och skriva en uppsats utifrån frågor som; "Which events or character traits in part of Things fall apart could be seen as hubris, catastrohpe and peripetia?", samt  "What do you think the catharsis is in Things fall apart, assuming that the book is some kind of Arestotleian tragedy?". Jo jag vet, frågor som lite besvarar sig själva. Hmm, har lite att suga på där tror jag.

Ok, det var lite om det. Ha det bra där hemma boys.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Klas Mikael

0 kommentarer?
Ämnet kanske tömde ut sig självt?
Det är ingen nybörjarengelska du dealar med där mac...

2007-09-25 @ 19:26:03
Postat av: idaa

Things that fall apart...? ohh okej. Nasta gang kan du vall skriva om nagon som ar lite mera intresant kanske markus lilla.

2007-09-26 @ 00:49:23
Postat av: Marcus

Ida, jag ska skriva mer om best of "popup-books" nästa gång så du också kan förstå och vara med på ett hörn.

2007-09-26 @ 13:55:35
Postat av: idaa

tack, jag menar varfor gora en konversation svarare an behovligt. ahh, stockholmare.

2007-09-26 @ 16:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0