En körig helg

DSC00185.JPG
Eric & Helena kör

Igår var det en galen dag som nästan aldrig tog slut. Som jag skrev tidigare hade jag ett antal alternativ till festligheter under kvällen. Lyckades bocka av en av dessa, Eventbyrå-eventet på Hasselbacken på Djurgården. Följde med Helena under falskt namn, drack gratis drinkar och knaprade flygplanssnacks (istället för middag som tyvärr uteblev helt). Drog sen vidare till Tiffanys på söder där vi träffade Helenas gamla glada norrlandsvänner. Birkeboy kom förbi och vi stack tillsammans till Kvarnen. Många glada ungdomar och högt i tak. Träffade några mer eller mindre gladlynta kvinnor som bjöd på efterfest ute i Stureby. Nästan hemma hos mig tänkte jag, Perfekt! Där vankades det ugnsgratinerad laxfilé och annat smaskens. Det hela avlöpte mycket trivsamt men med alldeles för lite sömn. Har hittils endast lyckats sova en timme sen jag kom hem.

Idag var det förstås fotbolls- och grabbkväll hemma hos mig. Det blev en härlig tacomiddag och lite kräftor samt en del öl. Trots att det bara blev 0-0 så höll vi humöret uppe genom hela matchen med det ena dåliga skämtet efter det andra. Även det en mycket trevlig kväll. NU är det i alla fall dags att sova. Imorgon blir det till att försöka få tag i kurslitteratur och spela lite Biochock med Klasse tror jag. Kanske en gigantisk pizza från Tomatis får slinka ner också - för att kompencera för den uteblivna middagen i fredags.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Det låter som en trevlig helg det. Carpe diem! Bra där. Önskar att jag kunde ha varit med och bidragit med om möjligt det lägsta skämtet under fotbollskvällen. Puss!

2007-09-09 @ 12:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0