Vinterjacka!

Det tog lite längre tid för mig än för er andra, men så kommer ju vintern lite senare här nere i södern också. Idag har jag i alla fall införskaffat en vinterjacka. Jag har inte köpt en riktig vinterjacka på mycket länge, tror faktiskt att jag bara köpt en enda (en We-jacka som nån kanske minns) sen jag flyttade ner till Skåne.

Nu längtar jag iaf efter lite kyligare väder så jag kan få visa upp mig på stan.

För övrigt har det varit en superlugn och skön helg. Lördagen spenderades med Anna, Uno och Ullis i Köpenhamn. Mycket mysigt, särskilt julmarknaden på Tivoli. Mycket kallt var det också (hade varit perfekt med en varm vinterjacka). Idag har jag kollat julskyltningen på stan och tränat.

Just nu sitter jag och väntar på att en stek (!) ska bli färdig. Min första stek nånsin, en slottsstek, som jag hoppas ska bli mycket mumsig.

Jag verkar förresten ha fått julledigt dom dagarna jag ville, vilket innebär 16 sköna dagar ledigt. Jag ser fram emot att spendera dom tillsammans med MrWhite & co  i Estocolmo!

Dags att skala potatis...

/Micke

Kommentarer
Postat av: tony

oh, söndagsstek! låter inte illa. själv blev det äggröra och bacon i Oslo i söndags. Mycket bra det med. Norska våfflor till efterrrätt. Mums! Vi ses i jul.

2007-11-26 @ 15:52:59
Postat av: Klas

Jag funderade under nästan hela läsningen vem det var som skrev, och upptäckte till sist signen "micke" kmike antar jag?

2007-11-26 @ 16:37:55
Postat av: Dave

Känner du många som flyttat till Skåne som skriver på mrwhite Klas? Jag tycker det framgick väldigt tidigt vem som var skribenten

2007-11-26 @ 21:46:58
Postat av: Klas

Jag förstod inte...

2007-11-26 @ 23:31:23
Postat av: Micke

"...signen "micke" kmike antar jag?"

Finns väl ingen annan micke här nu när Klas Mikael har försvunnit?

2007-11-27 @ 13:00:55
Postat av: Marcus

Jag förstod genast att det var Mickis. Få av oss unnar sig en ugnsstek till vardags. Sist jag lagade till en stek var med Klas i våra studentlyor i V-tuna för ca 4 år sedan. Rostbiff...good shit!

2007-11-27 @ 14:58:58
Postat av: Klas

Men varför postar du inlägget som "övrigt".
Marcus, vem är mickis?

2007-11-27 @ 20:28:41
Postat av: Mickis

Bra Mackis! Fast det var faktiskt en söndag... (söndagsstek)

2007-11-29 @ 07:42:26
Postat av: Marcus

Var det en söndagsstek?!
Det hade jag verkligen inte förväntat mig av dig. Nu blev jag lite besviken...

2007-11-29 @ 16:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0