Capri Due - Brommaplan - Tunnan

Ikväll blev det en lugn kväll. Igår var det inte en lugnt stund. Stack från skolan strax efter lunch för att åka in till stora staden och shoppa. Hittade ett par finfina Edwin-jeans. Jag MÅSTE börja köpa något annat märke. Senaste fyra jeansen jag köpt har varit Edwin. Men vad ska man göra när dom sitter som skräddarsydda på min lilla stjärt. Gick även förbi Amanda men fick kalla handen, kalendern var full för resten av dagen - trist. Får försöka en annan dag. Barret börjar bli ruskigt långt nu.

För att tröst mig la jag vantarna på en ny deostick, Dolce&Gabbana Masculine. Har börjat matcha mina parfymer med rätt deostick på sistone. Det skänker en fantastisk njutning att ha tillhörande deo till den parfym man bär - istället för att smeta på sig något nivea-kladd. Oy Vey!

På kvällningen blev det en oplanerad men väldigt flott och trevlig middag på Capri due vid St. Eriksplan tillsammans med Sanna. Finfin canneloni och stora portioner. Proppmätt rullade jag vidare till klasskompisen Celines inflyttningsfest på Brommaplan. Där blev det kalas - så pass att störningsjouren ville komma in och vara med hela tre gånger under kvällen. Tredje gången kände vi att det var dags att gå vidare till krogen Tunnan i Gammla stan. Mycket trevligt där också. Hände inte mycket utöver det vanliga förutom att det togs en faslig massa bilder. Kul var det i alla fall.

Idag blev det uppgång och uppställning på baksidan för gårdsstädning kl 10:00. Inte jätte entusiastiskt sopade jag uppfarten och klippte några grenar. Fick i alla fall en bulle och kaffe.

För att spinna vidare på kMikes och jompas matlagningstema smällde jag och klasse ihop en härlig lax- och lökpanna på en bädd av italiensk rösti. Till det serverades en lätt mozarellasallad och ett glas väl kyld Trocadero. Himmelskt var det hur som helst. Kollade på filmen The Last Kiss med Zach Braff. Mycket bra men ganska tung - speciellt om man börjar närma sig 30 och krisar. Andreas kom förbi och bidrog med lite whiskey till efterrätt. Kvällen var fulländad.

Nu är det dags för sängen. Imorgon är det fars dag. Den givna presenten: Bruce Springsteens nya platta Magic. Mycket bra vad det verkar. God natt!

  


Kommentarer
Postat av: Micke

Mmmmums! Det ser gott ut. Jompa var dock inte inblandad i min matlagning...

2007-11-11 @ 10:39:47
Postat av: Marcus

Smarrie-smarrie! JAsså, det last kiss var bra? Har försökt få hem den men utan lycka. Ha det bra grabs...

2007-11-11 @ 11:37:26
Postat av: Andreas

Jo filmen va bra, hemskt att man kan börja relatera=)

2007-11-11 @ 12:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0