Tips från vännerna mina tack!

image182

Hejsan alla!

Har idag varit på Kalmarhem och Incita för att höra mig för angående boende till hösten. Kalmars boendesituation är ju ganska långt ifrån Stockholms så jag har redan många lägenheter att välja mellan. Vill bo centralt så jag har sollat ut massa skit. Här är alternativen:

1) Studentrum med delat kök och dusch ett stenkast från plugget, lite väl nära för att känna sig 100% ledig efter dagens slut.  Många olika nationaliteter att dela gemensamma utrymmen med. Omöblerad vilket är ett stort minus för mig eftersom jag inte vill släpa möbler från Sthlm. Kostanden är 2400kr/mån.

2) Studentrum i "hippa sudentområdet" belägen brevid lägenheten där mina närmsta kompisar bor. Också den omöblerad. Fanns många lägenheter lediga efter sommaren och priset är 3200-3500kr/mån.

3) Egen lägenhet på 24kvm precis brevid Palace...utestället där alla 18-åringar hänger. Ingen balkong och säkerligen halvklaustrofobisk. 3200kr/mån. Denna var möblerad vilket är ett stort plus. Dunka-dunka från ungdomarna fre-lör lär ju vara svårt att komma ifrån.

Nå, vad tycker ni? Alt 1 är ju bar för då skulle jag ha råd att masa mig till Clare varje månad men att den var omöblerad är drygt. Ska grubbla på detta över helgen för att nästa vecka hoppa på någon av dessa. Lutar åt alt nr 3. Skönt att ha eget.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag tycker att du borde passa på att köpa en lägenhet där borta där man fortfarande kan tjäna massa pengar på sånt.

2007-05-24 @ 17:51:39
Postat av: toby

jag tycker som micke, tjacka en redig villa vid vattnet för 300.000:-

2007-05-24 @ 21:43:48
Postat av: Dave

Jag tycker du kan tälta mellan augusti - november nästa termin å sen ta alt. 1. Du kan ju slå upp tältet i lägenheten.

2007-05-24 @ 21:54:17
Postat av: Klas

Tycker du ska välja alt. 2
Möbler behövs inte när man har vännerna nära... En luftmadrass på golvet och så snyltar du på vännernas välfärd om kvällarna... De har säkert internet, tv och en skön soffa som du kan låna... Du kan ju gå och leta i någon kontainer och se om du hittar något gammalt skrivbord och en fotölj?

2007-05-25 @ 08:13:13
Postat av: Magnolia

Hmmm...ta 3:an...kan va skönt o va själv när man vill det......
Kalmar e sååå himla fint....har oxå bott där....
Lycka till!

2007-05-28 @ 12:09:26
URL: http://springmagnolia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0