Jag kan allt ha kul även i småland...

image135

Jaha, vad har jag haft för mig på sistone då? Spräckte hinnan på grillningen förra fredagen. Riktigt trevligt. Vi satt ett gäng brevid fängelsemuren vid gräset i centrala Kalmar. Kände att jag vill att internerna skulle stå och sukta och imma igen sina fönsterrutor från fängelset och längta till ett friare bättre liv. Fast hur kul är det att gå på grönbete med vin och en grillad stek när man kan kolla på basutbudet ur en 18 tums Siba-TV och bläddra i en begagnad p-blaska i sina mysiga 18kvadratare på kåken?

Riktigt gemytligt var det i alla fall. När solen kastade in handduken gick vi upp till Ardy(vänster i bild) och Hella(höger i bild) samt Chrilles(stod och skrålade på låten "släpp fångarna fria" och moonade till brottlingarnas glädje) lägenhet för att fortsätta kalasandet. Sedan blev det det utgång på köttmarknaden Harrys där jag blev antastad av en brud med ful hatt. Lyckades förklara för henne att jag hade AIDS och mång öppna blödande sår så jag smet undan tillslut.

Denna helg har mina manliga vänner lämnat mig för att åka hem till sina hemorter Malmö och Skövde. DEt har alltså blivit mycket häng med damerna och en massa "sex in the city"-snack. Vinade igår(självfallet ett torrt vitt vin eftersom det är homogent nog för mig) hemma hos en tjej vid namn Sherine...trevlig trots ursprung från Indien(!). Sedan gick vi ut en sväng för att dansa lite sedan blev det att knata hem och nanna kudde. Allt som allt en soft kväll.

Tänkte berätta lite om det mystiska bankandet i min kåk här nere. Jag har nog berättat för er att Big brother Jessica har haft en dryg jävla stalker som stått och bankat på hennes dörr i tid och otid. Nu har hon i vilket fall tyvärr flyttat ifrån mig och det bor någon annan där nere men bankandet har fortsatt. När Clare var här började det banka runt 1-tiden en natt. Calre blev lite skraj och jag sa att jag skulle gå ner och tvåla till personen som höll på. Lilla haren Clare höll kvar mig i lyan. "Tänk om man har kniv" lät det. Ok, tänkte jag. Jag började tröttna så jag ringde snuten som lovade att åka förbi om han kom igen. Inget mer sparkande på dörren den natten. Jag lugnade Clare och sa att hon skulle tänka sig personen med clownmask och yxa så skulle hon nog få ner pulsen några slag. Hon var inte road av detta tydligen. Hur som helst så bangades det på dörren i förrgår igen. Nu jävlar tänkte jag. Satte på mig ett byggarlinne för att se lite rå ut och sprang ner för upprätta en obefintlig uppfostran hos denna idiot. När jag kom ner var han inte där. Kollade ut men ingen var på gatan. HAn kan omöjligt ha kommit så långt på den tiden. Jag gick upp till våningen över mig(3an) där det stod en tant och var orolig. Samma tant som frågade mig för en månad sedan ute på gatan "varför jag slår på dörren hela tiden"..hehe. Hon frågade mig igen. -Är det du som slår på dörren. -NEJ har jag sagt kärring! Gick ner till 1an och pratade med en granne som bor i dörren brevid den utsatta lägenheten. Han hävdade att han hade kollat ut ur titthålet alla gånger och aldrig sett någon där. Han sa även att han aldrig hade hört ytterdörren öppnas innan smällandet. Hmm, ok...inte min våning, inte 1an och inte 3an. Då måste det vara från källarplanet och där finns bara tvättstuga och förråd. Kollade även där när jag sprang runt på krigsstigen men ingen var där. Varför skulle någon banka där nere. Så stört detta! Det finns inget garage eller liknande så jag fattar inte detta. Ska springa ner till källaren nästa gång. Är det en person så ska jag tvåla till honom för är det en person som gör detta har han väckt mig många nätter dem senaste månaderna. Ta-ta-ta-taaaaa. Myyyystiskt! Vad skulle Mats ha gjort?

FAn va jag skriver. Nu får jag sansa mig! Ok, ville bara dela med mig av mitt menlösa liv.

Kul att ha Slak-Y hemma igen. 1 månad sedan är får vi grilla och fjanta oss tillsammans i den kungliga hufudstaden igen. Ser jag verkligen fram emot!

Ha det bäst!

Many many kramar und kisses.




Kommentarer
Postat av: toby

Du har det inte lätt med tjejerna du Mackie, svårt att värja sig när dom slänger sig efter en så där och inte kan behärska sig och bara sliter i en. Konstigt att man inte sett något av det beteendet när du är i sthlm med oss. Kanske den friska luften i Kalmar som gör det? Vi ses snart gubben!

2007-05-07 @ 14:52:59
Postat av: Dave

Du bor i ett spökhus.. piiiirrrrrriggt!

2007-05-07 @ 15:12:35
Postat av: Klas

Tänk om du skulle se big brother Jessica spöka i huset utklädd till barbie, då skulle iaf jag bli rädd...

2007-05-07 @ 17:45:39
Postat av: Klas

det är inte lätt att vara Marcus Palmkvist inte... Jobbigt med alla brudar som trånar efter din muskulösa kropp...

2007-05-07 @ 17:47:02
Postat av: BIG ANDY

Har ju lärt han allt ja kan..=)

2007-05-07 @ 19:58:32
Postat av: Klas

Är det du i mitt på bilden Marcus?

2007-05-07 @ 20:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0