DJUUUUUURGÅÅÅÅÅRDEEEEEN!


DIF - AIK 3-1

Här är en sammanfattning av matchen som utspelade sig på Råsunda ikväll. Mycket synd att man inte var där men radiosporten gjorde som vanligt ett hästjobb för att hålla spänningen och dramatiken i topp. Efter att AIK tagit ledningen med 1-0 redan i den nionde minuten trodde man att de värsta farhågorna skulle besannas. Desto bättre kändes det en halvtimme senare då Daniel Sjölund vände till 2-1 med två mycket galanta mål, på en minut!!! Jag är mycket nöjd, speciellt då DIF gick om MFF i tabellen till en fjärdeplacering. Hammarby ligger nere och skvalpar på åttonde plats för tillfället men poängskillnaden mellan toppen och botten är fortfarande liten. Nu hoppas vi på att BP står på sig mot MFF den 11 juni.

På nationaldagen, 6 juni, är det landskamp, EM-kval mot Island på Råsunda, någon som är sugen på att hänka!?

Kommentarer
Postat av: Marcus

Ja, gött att AIK fick sitt. 19/6 ska dock DIF få sitt från BAjen. Oh yea!

2007-05-28 @ 22:57:01
Postat av: Klajs

Fuck ya! Du tråkade ut mig duktigt med ditt fotbollssnack Tobs...

2007-05-28 @ 23:03:28
Postat av: Jess

Snark visste inte att du var en sån sportnörd. Du låter som Bo A orm från Lilla Sportspegeln. Mitt pendeltåg blev 10 min försenat för alla as som skulle se matchen. Ta tunnelbanan nästa gång I say, morr...

2007-05-29 @ 01:08:12
URL: http://jessblogg.blogs.se/
Postat av: Tony

Så länge jag kan tråka ut en så är jag nöjd.

2007-05-29 @ 14:50:57
Postat av: Andreas

Trodde du va seriös först..hehe

2007-05-29 @ 19:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0