My lord

Nu har Stockholm börjat översvämmas av turister. I hate it. Dom är överallt och drar ned på tempot. På tunnelbanan, bussen, rulltrappor, övergångsställen osv.. Dom står och funderar i flera minuter innan dom går på tågen eller av.. så grymt irriterande. Det är främst våra inhemska turister som är långsamma. För dom är våra lokaltrafik lite nytt kanske.
Japanerna lär tycka att våra tunnelbanor är antika. Dom smälter bättre in i trafiken.

Det värsta är när man träffar en familj, låt säga att de är från Karlstad. De har antagligen bott på något vandrarhemsliknande hotell på södermalm. De går upp tidigt och äter frukost kring Zinken. De tycker att de är lite kyligt, kanske för dom gick upp 7.00. De har jackor, extra tröjor, ryggsäckar, kameror och allt. Men självklart blir det varmt och de lägger allt i ryggsäcken. Vilket gör att dom blir väldigt svettiga i solen när de bär på ryggsäcken och istället för att promenera tar de bussen en bit. På bussen som är full står självklart jag. Pappan i familjen från Karlstad låter sina barn och fru sitta medans han står upp. I Karlstad stannar bussen nästan aldrig (eftersom de inte bor några där), så pappan tror att det är likadant i Stockholm så han tror att han kan stå utan att hålla i sig. Men icke, bussen stannar till och från, det är alltid ryckigt och då flyger svett-äckliga-pappan in i mig och kladdar ned hela min nya T-shirt.
JAG hatar turisterna från Sverige.

Ska bli skönt att slippa Stockholm några dagar.
Stockholms skärgård nästa!
Sitter och bränner lite plattor som ska spelas på midsommar. Allt från Orup till Justice. Nån mer än jag som är sugen på lite T-pain? Jag tror nog minsann det.

Kommentarer
Postat av: tony.b

Jag vill ha Ulf Lundell, Gessle, Strömstedt, Orup!

2007-06-20 @ 16:59:15
Postat av: Marcus

Yes yes, Lundell och ev East seventeen. Ja, turister kan vara lustiga. När jag och Clare fikade på kaffekoppen stannade minst 5 turister till för att ta god tid på sig att plåta detta caffé. Varför? VARFÖR?! Ses imorrn! Kramen

2007-06-21 @ 08:15:05
Postat av: Klas

David jag säger inte det här för att vara tvärt emot, men jag gillar att det är turister i stockholm stad.......................................................................................................................................................................................NOT!
Och till midsommar, Uffe, Dileva, Glennmark och Marcolio!

2007-06-21 @ 16:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0