God arla mordonstund


image254

Vaknade just upp i min ljusa ljusa lägenhet. Hur kan man ha en lägenhet i över 2 år utan att sätta upp gardiner eller persienner. Det är fan en bedrift i sig. Ljust blir det i alla fall, vilket morgonsömnen hatar. Jag som sagt på att annonsera ut min lägenhet för fulla muggar just nu. Man inser vilken galen bostadsbrist det är när folk ringer och mailar och inte bryr sig om att dölja sin desperation. Med spädbarn gråtandes i bakgrunden eller en golden retriever och en "snäll huskatt" i bagaget förstår man att folk tycker gatan blir ett jobbigt alternativ. Fast jag uppmanar dem ändå att prova det. Kanske får dem då träffa massor av nya människor och en möjlighet att skjuta heroin för första gången. Idag har jag visning för en 26-årig tjej som verkar väldigt starkt troende och i allmänhet inte upplagd för att vomera ner min lägenhet under en "freak-booze-lesbo-fight". Hoppas på att signa kontrakt med henne idag så man har det undanstökat.

Har plågat mina nära och kära om min ångest över att min chef inte kunnat förmå sig att skaka fram lite ledighet när min tösabit Clär...Clear...Clör(?) kommer 2/8-15/8. Både Clare och jag har varit redo att utföra en hederlig "college-bajsbombning" på min chefs hus. Vi har ju som sagt planerat för skärgårsluff och allt möjligt vilket blir svårt om man jobbar 10-18 varje dag. Men igår natt....ja, igår natt hörde gud mina böner. Snackade med chefens klockrena son över msn angående denna svårknäckta nöt. Denna chapion är villig att avbryta sin semester och komma in och jobba för mig så jag kan få min semester med Claes(?). Såna människor förtjänar fan medalj. Blev så galet glad och lättad! Nu T-boner, Dave och Klas kan vi ha semester och grilla och öla hela dagarna. Kanske gå på Moneybrother 8/8 eller annat trevlish. Som Ulf Lundell sjunger; "Jag är en lycklig man". Ooh, yes I am!

Helgens största mål är att exponera sig för solljus. Något som man inte gjort på evigheter känns det som. Ska ha en bränna på måndag det är mitt ytliga mål i livet för tillfället. Denna jäkla förkylning gör det svårt att träna så man får nöja sig med att vara solbränt smalfet.

Nä, nu ska jag fixa lite früschtuck. Slak, ha det great på Gotland, Dave-whoe: packa in kollegan i gladpack igen fast ta ett varv över ansiktet och lämna personen i fråga ca 5 min. T-boner: Vet ej om jag tränar idag för min onda hals. "Åh nej", tänker träningsnarkomanen Tony. Broh: Ta det cool i Kisa. Kmike: Om en vecka är vi ett naket tredimensionellt pussel i min säng. Addiz: Hoppas du glider über till Slaks och Daves fest på lör. Vore kul att se ditt stötande anlete.

En sista uppmaning: Ut i solen och njut. Fånga dagen och slå dig ner på ditt smultronställe. Sommaren är ack så kort. Håll hårt om den likt den blonderade äldre kvinnan klamrar sig fast vid ungdomen. Godspeed!

*Sommarkel med mig i gröngräset*

:-*

Kommentarer
Postat av: mats odell

jaha..vad e detta för oseriöst bravvel!? andreas tipsade mig om att gå in på hans o "gängets" blogg, eller om jag nu som far tillåter min sistfödde, lätt pikanta, överviktiga son att befläcka mitt ryckte som rikets man ut mot omvärlden. till synes sett så har jag inte kunnat se att andreas mats fredrik har bedrivigt något "bloggish" ( som han betittlade det), vilket glädjer mig. för det här var fan i mig det vidigaste och det mest patetiska jag låtit mina ögon skåda sen jag såg andreas naken. nåja. det han ville jag skulle framföra var, eftersom han själv inte vågar, får eller törs skriva eller antyda att han fortfarande läser denna bloggish, var att han kommer att infinna sig på dendär bjudning till klas och nån för mig obekant svingpjatt, vid namn david - ja vem han nu må vara är för mig föga ointressant, nån festlig aktivitet var det i allafall. men men unga gossar - ni äcklar mig!
stay black
/ Mats

2007-07-21 @ 14:31:04
Postat av: Marcus

...om det äcklar dig att din sämsta springare från ditt sädskvätt för 26 år sedan bloggar här borde du bli än mer äcklad när jag berättar att han är homosexuell. Kanske dags att du lägger krut på uppfostran och inte bara på politik som gör det förbaskat svårt för din son och hans läggning att få en likvärdig plats i samhället som övriga medborgare.

2007-07-21 @ 16:54:59
Postat av: Dave

Men Mats, du svär ju??? Det var det värsta jag sett den här veckan.

2007-07-21 @ 16:55:31
Postat av: Andreas

Va fint du skriver bro=)

2007-07-22 @ 18:18:28
Postat av: tony

Är det någon som orkat läsa allt det där som kan sammanfatta med några korta meningar?

2007-07-22 @ 21:42:57
Postat av: Marcus

Kontentan var att du luktar illa Tony.

2007-07-23 @ 20:32:20
Postat av: Klas

Jag är besviken på dig Mats, jag har aldrig sett dig sjunka så lågt som att ta till med svordomar. I nästa val kommer jag rösta på miljöpartiet istället för Kd.
Och Tony du, det är inte bara du som är intressant på denna blogg. Testa iaf att försöka intressera dig för någon annan än dig själv?

2007-07-25 @ 15:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0