Titta va jag hittade!

Titta va jag hittade!

Hittade denna fantastiska skapelse på jobbet igår, tänk vilka underverk naturen kan utföra...  Funerar på att ta hem den från jobbet och gjuta av den...

Jaha, på dagordningen idag...
Jag steg upp tidigt idag eftersom jag och min  kusin ska ut i ödemarken söderut någonstans och musicera med en stor skock gamlingar, det är bra att det är lite långt att åka för då kan jag läsa "ensam planet indonesien". Kan säga att jag är rätt insöad på min kommande utlandsvistelse sen jag fick hem guideboken, boken är med mig överallt, i sängen, på gymmet, hos vänner... får ingen ro förän jag vet allt som står däri. Just nu är jag rätt vulkankåt, men kanske kan tro att jag är kaktuskåt av bilden till inlägget men så är icke fallet. Såg en dokumentar om historiens största vulkanutbrott vulkanen Tambora, pomejii var inte i närheten...Utbrottet ägde rum 1815 och var av den kalibern att förödelsen drabbade större delen av världen på grund av askan som blockerade solljuset i en lång tid.
År 1816 är kännt som året utan sommar... inget kunde gro pga. av kylan... man fick gräva upp omogna potatisar ur snön mitt i juli.
I Indonesien där vulkanen Tambora är belägen har de gjort stora utgrävningar och hittat massa information och kommit fram till många teorier kringutbrottet. Vid utbrottet rusade 1000 gradig aska ut i ett pyroclastiskt flöde över vulkanens sluttningar och förkolnade allt i dess väg (pyroclastic flows).
Nu blir visst klockan lite för mycket känner jag... för er som faktiskt är intresserade (förmodligen ingen som är inne mr white) kan ni läsa mer om detta här:  http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Tambora

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: tobster

'vulkankåt' är ett mycket bra ord.

2007-02-10 @ 11:39:08
Postat av: Jess the one and only..

Herregud Klarre humor I say! ;) Sweet kaktus, har en bättre bild btw på en snarlik sen om du vill se. Damn u, Indonesien snart ju! Morr kom ihåg vår deal om min LP för dig och din väska för mig? Hs det! Kram Jess.

2007-02-10 @ 18:28:21
Postat av: Klas

hehe! Det är okej, Jessica, du får vara avundsjuk... hoppas det är okej att jag kallar dig Jessica istället för Jess? Du kallar ju mig Klarre, då kan jag ta mig rätten att inte tilltala dig med smeknamn, bara för att vara tvärt om liksom ba!

Tony, kanske skulle ha lagt in "vulkankåt" som ett av nyckelorden, lär ju va många som googlar på det och då med lite tur hamnar på mr white? Vad vet jag, jag är ju bara Klas, enklare än så blir det ju inte, är mycket svårare att vara någon annan...

2007-02-11 @ 00:15:30
Postat av: Markuk

Gjuta av kaktusen? Om jag känner dig rätt så är denna kaktus en väldigt snarlik replika av din penis. Sammanträffande? Jag vet inte, men har svårt att tro att naturen och vår herre kan lyckas skapa något så fulländat två gånger!

2007-02-11 @ 15:16:57
Postat av: Andreas

Verkar inte som du har släppt Asien ändå tycker jag...de ända du gjorde när vi boys sågs senast "T-stek,TinyD å ja va ju att du satt å kollade Ladyboys på youtube.

2007-02-12 @ 10:26:08
Postat av: Klas

Andreas nu glömmer vi den kvällen... det har inte hänt.
Går det bra med barnproduktionen och PCän Andy?

2007-02-12 @ 17:34:54
Postat av: Andreas

Jo skapandet av produkten är ju klart bara introduktionen på marknaden kvar.

PCÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN funkar fint "shit assa"

2007-02-14 @ 17:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0