"jag lovar"

När är det "okej" att ge ett löfte och struna i att hålla det?
Då man säger att man lovar  någon något  så måste man ju kunna hålla det? Även om man bara t.ex. säger att man ska komma över på fika eller liknande och sen aldrig dyker upp?
Vad är tillräckligt obetydligt för att man ska kunna ge ett tomt löfte, och säga att visst jag ordnar det och sen bara skita i alltihop?

Bara lite tomma tankar så här på kvällskvisten...


vänskap

" My mind's not right
My mind's not right 
My mind's not right"

-The National

Kommentarer
Postat av: Micke

Djupt. Har du blivit sviken?

2007-02-22 @ 22:58:45
Postat av: toby

skulle inte påstå att "jag kommer över" är att lova något eller ett löfte. Det är nog att väga in lite för mycket i det hela. Sen beror det ju på hur man säger det också. Att man kommer över är ju oftast nåt man kommer överens om tillsammans, inte nåt man bestämmer eller lovar själv. Sen är det klart att om man verkligen bestämmt nåt tillsammans är det upp till "gästen" att meddela att denne inte kommer.

2007-02-23 @ 00:37:19
Postat av: toby

fin bild. män som gör saker tillsammans.

2007-02-23 @ 00:38:21
Postat av: Klas

Så du menar att det är mer ett påstående än ett löfta att säga "jag kommer över"?
Man ska kanske inte påstå massa saker och istället säga att "jag tror jag kan" och "jag ska försöka" istället? Och sedan om man inte lyckas så får man meddela det...
Sen är det ju bra om gästen meddelar att han/hon blir lite sen, och det är faktiskt jag lite dåligt på. Jag ska "försöka" bättra mig, lovar!

2007-02-23 @ 08:20:56
Postat av: Mac

Det låter som du ska väga in mer i frasen "jag komme över", Klas. Kanske "jag har kommit över dig". Tony kanske har fått nya tuffare vänner. Det är bara att acceptera.

2007-02-23 @ 11:42:14
Postat av: Klas

FAN!!!

2007-02-23 @ 15:12:54
Postat av: Andreas

Mitt PÄCÄÄ bord = Alkis bord=)

2007-02-23 @ 16:40:09
Postat av: Klas

Hehe! Ja är det en kvarting du brukar dra i dig som tröst då du måste sitta vid datorn och plugga?

2007-02-23 @ 17:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0