God natt gott folk!

de här e livet!

Hej Hej,

Då var det måndag igen. Helgen har i alla fall vart god mot mig. I fredags var jag tjänstledig för studier, åkte och hämtade mitt modem från comhem, hann med att kolla in rean på Nitty Gritty på vägen hem också - tyvärr kostar skjortan skjortan trots rabatten. Hittade i alla fall ett par fina svarta byxor på Carhartt-butiken. På kvällen käkade jag middag med Klabbe. Sen bar det av till Nalen Bar där vi mötte Dave o Rune. Hann med en öl och lite Fernet innan vi drog vidare till Berns. En ganska lugn men mycket trevlig och glad kväll.

I lördags var det födelsedagsfest för Frida. Middag på Helenes Krog på kungsholmen och sen vidare till Hiltons Eken bar. Alltihop var mycket lyckat och mycket trevligt. Roligt att träffa alla tjejer och killar som jag inte ser så ofta längre. Börjar likna släkten när man bara ser varandra på högtids- och födelsedagar. Det blev mycket dans, prat och dricka. Det enda man kan klaga på är en rätt ojämn dj på Eken. Men överlag var det jätte bra och roligt. Bilder kommer säkert upp på La Klick. Förövrigt lyckades jag faktiskt fynda på lördagen också - en flott tiger-kostym som var nedsatt 50%. Precis vad jag har letat efter under hela mellandagsrean. Om man nu kan kalla det mellandagsrea i februari.

I dag, eller igår, söndag alltså - hann bakfyllan och brist på sömn tillslut ikapp mig. Sov till två, åt en kebabrulle, kollade på the office och prison break samt hann med en promenad med min f.d. arbetskollega men också nyblivne granne, Mattias a.k.a. Mr Prfekt. Diskuterade lite blogging, internet och  verklighet. Senare kom David och Klas på besök för lite film i form av Half Nelson (om någon vet vad uttrycket betyder skriv gärna en kommentar). Typisk Filmfestival-drama med dåligt slut som filmvetare älskar att analysera, så sammanfattar jag det hela. Klas som är inne på hela "indie"-prylen är säkert av en annan åsikt. ;)

Det börjar kännas som om jag är på väg att komma tillbaka på rätt köl igen. Livet känns lite lättare och ljusare. Så länge man inte ställer dom jobbiga frågorna. Eller ens funderar över dom. Men någon dag måste man väl ta itu med dom också. Lipar dock fortfarande till Extreme Home Makeover på söndagar.

Antony & The Johnsons - I am a bird


Kommentarer
Postat av: Klas

Bra sammanfattning av helgen Tony! am I the first one reading this? YES! I´m the best!
Bra låt där med Antony & the Johnsons... transan som sjunger är sexig, men man undrar ju, vill han/hon vara kille eller tjej... jag tror i alla fall att han vill vara tjej och inte tvärt om... tror jag ska bli ihop med den/det eller vad det nu är...
Det är nog lite indie allt... visst tror jag att det luktar indie pop!?

2007-02-05 @ 10:06:32
Postat av: tobster

Indien är död. Det finns inte längre. Get over it!

2007-02-05 @ 10:31:04
Postat av: Markyss

Låter som en gemytlig helg. Hmm, Half nelson, det är ett brottningskast om jag inte missminner mig. Puss Tony!

2007-02-07 @ 17:26:51
Postat av: Andreas

Jag å fridis vill bara tacka grabbarna "klas å t-bone" för att ni kom och förgyllde kvällen, verkligen uppskattat.
Även det klockrena presentköpet till min avelshona som hon tyvärr redan fått av mig=)..men men, bra där killar...cred till er.

Puss!

2007-02-09 @ 10:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0