Ett kuk och kamelspett tack!

137423-53

Yo yo bloggers!

Tupp och kamel? Nej, inte enligt min översättning.

Då var man åter efter en 6-dagars i Oxford. Haft det förbannat bra -som vanligt. Lite galej, lite samkväm, lite dans, lite picnic, lite film, lite larv och mer därtill. David det halvkönet bangade ju ur att leka med oss i London så inte fick jag se honom inte.

JAg hade en riktigt angenäm resa hem. Landningen, eller ska jag säga landningsförsöket i Malmö fick mig att näst intill skita på mig. Trodde seriöst att vi skulle krascha. Det var starka vindar och hur mycket turbulens i snöyran som helst. Planet skakade som fan och gjorde sköna "drops" när flyghöjden var på tok för låg för att man ville kanna att planet föll.  Ett par passagerarskrik och minuter senare, precis när vi skulle sätta ner hjulen på landningsbanan, drog piloten på full gas och lyfte igen. Piloten ropade med nervös och darrig röst ut att vi var tvungna att flyga till Lübeck, Tyskland pga av snöstormen.Det var den enda platsen det gick att landa på. Någon timme senare skulle vi tillbaka i planet och göra ett försök på att landa i Göteborg som hade den enda öppna flygplatsen i hela sydsverige. Mycket turbelens och ångest men ett lyckat landningsförsök senare satte vi oss på bussar för att ta oss till vårat mål Malmö. Den sträckan tog bara 13h i den sköna trafiken. Jag kom till Malmö ca 15h för sent. Inte blev det att sussa hos mr Mike inte. Missade till och med mitt tåg med 5h så jag fick hoppa på ett annat tåg och masa mig hem med. Oxford till Kalmar, restid: 29 timmar. Jävligt vettigt...hehe. Samma tid det tog för mig att åka från NZ typ. Inte ska man gnälla över en dryg resa när det finns flyktingar boende på flyktingförläggningar i Afrika som flytt undan översvämningar och som nu får dos nummer två av sin "Julaftons upplevelse" i form av en skön cyklon. Fast lite får de kanske skylla sig själva. Det finns ju gott om bostadsrätter i västvärlden, att de inte tänker på det?! Tokpellar!

Nu ska jag sätta tänderna i lite studier, men för att klara det behöver jag spetsa mig själv med en proteindrink med kreatin samt rågbröd med gammeldags messmör. Mmh, fan va stor och finnig jag ska bli!!

Ha det så bra mina gelehallon!

Ps. Vore kul om ""The asian manwhore" -Adde kunde få sina fingrar ur kakburken och skapa ett smakfullt inlägg från sin förmodade hemvist Pattaya, Thailand. Ds.


Kommentarer
Postat av: Klas

Men varför landa han inte?... han kanske raderade den?

2007-02-23 @ 17:43:55
Postat av: Andreas

Jo läste om nån resenär på de flyget som hade drabbats av panik och börjat slänga hockey mackor omkring sig.

2007-02-26 @ 16:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0