Stor humor

Dagens Arbete har publicerat en intervju med Sverigedemokraternas arbetsmarknadspolitiska talesman, Per Björklund. Det är fantastiskt rolig läsning. Big up:s till deep|edition för länken.

Här är ett utdrag:

Invandringen är er viktigaste politiska fråga. Du har varit aktiv i sd sedan 2002. Du har massor av uppdrag och sitter i partistyrelsen. Och så kan du inte prata om det primära målet med ditt eget partis politik.

Nej.

Jag tolkar det som att du inte vet.

Nej, jag vill inte kommentera det.

Men det tycker jag är konstigt. Ni är ett parti som växte i senaste valet. Ni sitter i många kommuner i Sverige. Vid nästa val kan ni komma in i riksdagen. Du sitter i partistyrelsen och kan inte förklara för dem som har röstat på er, vad det är, det som beskrivs som det viktigaste i er politik.

De har inte röstat på mig.

De har röstat på den politik som du företräder. En del av våra läsare har röstat på den politiken. Du måste väl kunna förklara politiken för våra läsare?

Nej, jag vill inte det.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Ja, det är sor humor verkligen. Faktum är att jag roade mig med att titta på en massa intervjuer och debatter med SD på youtube i helgen. Det roliga var att motdebatören inte böhövde komma med stå många kärnfulla argument eftersom SD:s representanter gjorde ett enastående jobb att på egen hand komma med skrattretande pissiga argument för att backa upp deras insnöade politik. "Ja, men invandrarna lever ju på bidrag!" "Är det inte så att en stor del av eran partiledning också lever på bidrag?" "Ja men...eh." Riktigt underhållande. Deras partiprogram innehåller endast en hjärtefråga...och ev lite familjepolitik och bevara kulturarvet bla bla, och inte ens den lilla delen kan de backa upp. Strålande!

2007-12-09 @ 22:32:34
Postat av: Klas

Sverige skulle gå under på en vecka om de där nissarna fick vara med och bestämma...

Det funkar inte i längden att säga:
"det kan jag inte svara på" eller "jag vill inte kommentera det där" på var och varannan fråga man får...

Per Björklund kan ju ingenting... det är kul att han varierar sig mellan att tala för partiet och kasta in lite personliga gissningar om vart annat då han uppenbarligen inte riktigt vet om sitt eget partis ståndpunkter.

2007-12-10 @ 12:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0