Nedräkningen har börjat

I våras slet jag som ett djur på boxningsklubben, det var kul och bra träning men det var FÖR jobbigt. Det är inte kul när man håller på att svimma i slutet på varje träningspass. Till skillnad från Mac m.fl. som får för sig att "bulka" under vintern ska jag försöka mig på att gå ner i vikt. Kollade just mitt BMI, måste ner till 85 kg för att jag ska vara inom gränsen för normaltung. Det är idag ca 8 kg kvar tills dess, därför har jag börjat gå, prommenera, knata, powerwalka. Kalla det vad ni vill men det passar mig utmärkt.
 
I vår blir det kanske till att gå tillbaka till Dalens BK eller till något gym för att bygga upp dom stackars mucklerna igen också. Det ska nog ordna sig det här.

Till min hjälp har jag det fantastiska MapMyRun.com där jag kan kolla hur långt jag gått, kalorier, viktminskning, BMI, mm mm. Det gör det hela lite roligare. Här kan ni se min morgonrunda.

Glad första advent!

 

Kommentarer
Postat av: Marcus

BMI är ju ett väldigt kass mått på vikt eftersom det bara tar hänsyn till längd kontra vikt. Enligt den skulle jag t.ex vara överviktig vilket är ganska snedvridet. Jag skulle kunna göra en skelettmätning på dig och räkna ut din övre och nedre viktgräns. Nä, men bara du hittar den vikten du trivs med så. U can do it Tobs! DEt är inte mycket svårare än att göra av med fler kalorier än du stoppar i dig. Puss

2007-12-02 @ 22:23:44
Postat av: Micke

Några personer (som jag inte känner personligen) på mitt förra jobb hade en vikttävlingsblogg: http://geekbeach2007.wordpress.com/

Kanske nått för MrWhite i vår? Jag har själv ett gäng kilon att göra av med eftersom magen tyvärr växt i takt med axelbredden under hösten.

2007-12-03 @ 09:57:16
Postat av: Klas

Jag väger 76 kg nu, vad väger ni?

2007-12-03 @ 16:51:34
Postat av: Marcus

Vågen stod på 85.6kg på gymmet idag. Boost!

2007-12-03 @ 16:58:11
Postat av: Klas

MUSKELKNIPPE!

2007-12-03 @ 17:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0