Hemlängtan...


image501


Snart är det dags för mig att ta en av Swebuss lyxåk hem till Stockholm igen. Så har ett gäng dagar innan hemfärd brukar en stark hemlängtan infinna sig. Ser verkligen fram emot att se er alla och så även att vara i en riktig stad som omväxling.

Så här innan jul har skoltröttheyen infunnit sig ganska stadigt. Hand i hand med den bristande motivationen så har jag väldigt mycket att styra med på mina 2 utbildningar. Skrev just färdigt en enligt mig svår engelskauppsats. DEt tog inte tid att skriva den när man väl kommit på hur man skulle svara på frågan: ?Discuss the proposition that Nice Work is essentially a satire on academic pretension, regarding references to post modernist literary critisism". 1500 ord på det tack! Men det gick som sagt vägen. Utöver det har jag en tung juluppgift i engelskan att göra över lovet. På det kan tilläggas en hemtenta i promotivt hälsoarbete, planering inför praktiken 7/1, annonsera och fixa ny heresgäst till lyan i Sthlm, planera lekar och vara ansvarig för julfesten med plugget imorgon, säljmöten med företag i Kalmar inför våran friskvårdsmottagning som vi ska öppna i feb och bla bla bla. The list goes on...

Låg på energi och drivkraft vädjar jag till dig: Stockholm ta mig i din famn och ge mig ro och sinnesfrid!

Kommentarer
Postat av: Micke

Bra jobbat P! Du är värd att bli ordentligt ompysslad av MrWhite & co i julhelgen. Ses i huvudstan!

2007-12-13 @ 21:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0