Hej, jag heter Tony

... och jag är ett kontroll- och ordningsfreak. Jag älskar att ordna, sortera, passa in, analysera och strukturera saker. Kanske därför jag passar som medieanalytiker. Titt som tätt känner jag ett behov av att strukturera upp och passa in hela mitt liv in i 30 minuters segment. Synka alla mina kalendrarna till en fantastisk Tony-kalender. Outlook, Google, Facebook, mobilen, schemat för skolan, listan kan göras lång. Men hur jag än försöker får jag aldrig riktigt ihop det. Jag blir i slutändan alltid tvungen att kolla på två ställen för att hitta all information.

Jag kanske helt enkelt är en "early adopter", jag har lagt hela mitt liv i händerna på ett tiotal ical-filer. Och som någon någongång sa: "vi lägger över mer och mer av vad vi tidigare la på minnet på en dator".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läste om det här under 20p på Mälardalens högskola för ca 2-3 år sedan. "Högfungerande autism" kallas det.

2007-12-05 @ 07:39:12
Postat av: Anonym

hmpf hmpf! Eh... ical-filer och datorer, åh linux, linux, linus jag älskar linus... LOL!!!

2007-12-05 @ 12:21:40
Postat av: Runar Sögaard

Har du prövat titta inom dig efter svaren? Med gud vid din sida är allt möjligt.

2007-12-06 @ 11:28:56
URL: http://runar.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0