Stulen identitet

Det gäller alltså Facebook, en så kallad "community", alltså en mötesplats på internet liksom Lunarstorm och Playahead mfl.
Nu är det så att någon använder sig av min identitet genom att skapa en hotmailadress för att sedan göra det möjligt att skapa ett användarkonto på Facebook föra min talan på denna community.
Jag är rädd att denna person nu kommer försätta hela mitt liv i spillror genom att sprida falsk information till mina vänner och bekanta.

Så ni som är registrarade på Facebook och får meddelanden från någon som uppger sig för att vara jag  kan väl vara så vänliga att ignorera dessa?

Hoppas detta löser snart för det här känns inte alls roligt!

Jag kan inte sova på nätterna som det är nu...

Yours Truly // Klas Mikael


Kommentarer
Postat av: Klas Mikael

Äh, jag skämtar lite bara. Har kommit underfund med att facebook är riktigt kul. Jag har redan många nya addade vänner där. Ses på facebook! Kram

2007-08-13 @ 14:04:33
Postat av: Klas Mikael

"Äh, jag skämtar lite bara. Har kommit underfund med att facebook är riktigt kul. Jag har redan många nya addade vänner där. Ses på facebook! Kram"
Detta meddelande är INTE skrivet av mig (Klas Mikael) Jag fick till en liten tröst tips om att man kan kontakta Facebook för att anmäla så kallade "fejkade" användarkonton. Lyckas det spåra den som lagt upp kontot så kan de stänga av personen i fråga från Facebook och i vissa fall göra en polisanmälan.

2007-08-13 @ 14:43:37
Postat av: Klas Mikael

...men jag skulle aldrig anmäla mig själv. Jag är ju ingen tokpelle heller.

2007-08-13 @ 15:12:19
Postat av: Klas Mikael

"...men jag skulle aldrig anmäla mig själv. Jag är ju ingen tokpelle heller." FEJK

2007-08-13 @ 15:58:22
Postat av: Klas Mikael

"...men jag skulle aldrig anmäla mig själv. Jag är ju ingen tokpelle heller." FEJK -Fejk

2007-08-13 @ 16:32:02
Postat av: Klas Mikael

Vad är detta för trams?

2007-08-13 @ 16:39:37
Postat av: Klas Mikael

Ja, gud så jag tramsar och för dialoger med mig själv. Ingen skriver på mitt blogginlägg så jag bollar lite med mig själv. Tra-la-la.

2007-08-13 @ 16:55:57
Postat av: tony

hahahaha, det här var det roligaste jag vart med om under hela sommaren!

2007-08-13 @ 17:10:25
Postat av: adde

hahaha ja det här var stor komik!!! hahaa

2007-08-13 @ 18:13:02
Postat av: Klas Mikael

Jaja, det blir nog en enkel match för facebook-supporten att kolla upp ip-numret och fastställa vem det är som använder mitt fejkade konto och stänga av användaren... Trist för personen i fråga tvingar mig att gå så långt? Folk verkar ha så roligt med Facebook,
då är det ju trist att bli bannad....

2007-08-13 @ 21:37:39
Postat av: Klas Mikael

"Any improper collection or misuse of information provided on Facebook is a violation of the Facebook Terms of Service and should be reported to [email protected]."

2007-08-13 @ 21:57:42
Postat av: Staffan Jarnemyr

Du kommer då skicka ännu ett mail från en av DINA mailadresser och säga att det är helt tvärtom som du hävdar -att någon försöker stänga ditt facebookkonto genom att utge sig för att vara fake. Ingen skulle gå så här långt. Vem är Klas? Ja, vem är Klas Mikael?!

2007-08-13 @ 23:03:44
Postat av: Tony

Ska jag behöva lida bara för att du skapade ett facebookkonto hos mig och sedan ångrar dig? Min Ip-adress håller jag gärna för mig själv tack.

2007-08-13 @ 23:10:21
Postat av: Marcus

Jag förstår ingenting, vad är en IP-adress för nåt? Jag vill bara träna mina muskler för att kompensera för min lilla fingerborg till penis.

2007-08-13 @ 23:36:47
Postat av: Klas Mikael

Om inte kontot stängs ner inom kort så säger jag till Mats!

2007-08-14 @ 08:52:09
Postat av: Klas Mikael

Inläggsrekord! Facebook är uppenbarligen en öm disskusionstå

2007-08-14 @ 08:56:59
Postat av: Jens Andersson

Ge dig Klas...

2007-08-14 @ 09:56:47
Postat av: Mikael Mikael

Haha! Mycket rolig läsning. :)

2007-08-14 @ 10:38:41
Postat av: Klas Mikael

Jag tycker det har gått för långt det här. Sluta använda mitt namn NU!

2007-08-14 @ 11:13:09
Postat av: Adde

jaha, pappa ringde precis. han har tagit kontakt med riksdagens it-avdelning o hört sig för lite med hur det är att stänga ner just facebook-konton o så. men dom tyckte det var bäst om ni (vilka ni nu må vara som har satt ihop denna konsperation mot klas) kom in till it-avdelningen o pratade igenom det här, med pappas närvaro. pappa hade oxå skickat ett mail till nån känd hacker, o framlagt problemet som om klas va schitzofren, o vill ha lämplig medecinering så att man får råda bot på problemt. men sen så kom han på att det kanske håller med en liten handpåläggning bara..jaja vi följer detta med spänning i vart fall.

2007-08-14 @ 18:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0