Ett sådant liv!

posing dave posing tony
Stretchövningar by Slave & Bony

Som brukligt var det ett tag sen jag skrev, det här beror enbart på att blogg.se:s mms funktion har varit ur funktion sen en vecka tillbaka ...minst. Men nu är det dags igen så håll i hatten så får vi se vad det blir av det här...

Först och främst. Jag har kommit till insikt att jag börjat förvandlas till en rockabilly-kille. Nu kanske ni tycker det låter helt galet och tokigt men det är sant. Se på de här hårda faktan bara:
1. Jag har nästan brülcreme-backslick á la Weeping Willows-Magnus Carlson
2. Jag använder pace-jeans och kortärmade skjortor med glädje
3. Jag har inramade 50-tals pinupor på väggen
4. Jag fikar på Louie Louie, stans största rockabilly-café
...nu är det bara en tidsfråga innan jag sätter upp gamla fälgar och plåtreklamskyltar på väggen samt faktiskt börjar lyssa på rockabilly. Den som lever får se...

Jag har sökt utbildningar till hösten också - för första gången på allvar känns det som. Fyra olika IT-utbildningar i sthlm. Känns ju lite fegt att inte ge mig ut i stora landet men kunde inte riktigt hitta något som jag gillade så fick bli i sthlm, KTH, SU & Södertörn. Vi får se vart det bär av, flera av utbildningarna har utbytesprogram så man kan få plugga ett år utomlands eller så, det vore nåt. Ska också söka programutveckling på Nackademin, vet inte om det är nåt att ha. KTH smäller ju högre känns det som men det är dom där två åren man vill åt. Det går undan. I långa loppet är det kanske bättre att satsa på en längre utbildning ändå. Synd bara att jag är så fruktansvärt bekväm och lat av mig.

En tråkig sak som hänt är att det strulade till sig med min nyfunna vän Jess för ett tag sedan. Det är olika saker som hännt som jag inte tänker nämna här men som har varit anledning till en hel del ångest den senaste tiden. Jag hoppas i alla fall att vi kan fortsätta lära känna varandra och umgås som vänner fortfarande. Vi får se...

Igår var jag grymmt bra på att plugga, lämnade in massa arbeten (2 st). Sen blev det barhäng med david på underbara bar, som var mycket trevligt förstås. Idag har jag fikat på Louie, ätit våfflor, tv-spelat, kollat på 300 (som sög), ätit pizza... Nu ska jag sova. Imorgon bär det av ut till Byle för lite söndagsstek med familjen.

Vilket liv?

Kommentarer
Postat av: Dave

Rocky Balboa var faktiskt väldigt skönt lir. Får dra vidare så man kan va Dolph Lundgren!

2007-04-22 @ 16:03:43
Postat av: Andreas

Trevligt uppdaterad sida..om än mer bögig=)

2007-04-24 @ 17:02:54
Postat av: Mack-E

Rockabilly...hehe, ja du. Börja lyssna på Social distortion och tatuera rosor på underarmarna så!

2007-04-24 @ 20:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0