Tropical me..

The Sky Remains the Same as Ever - Mono

jaha hej o så. nu e jag vid pennan igen.
vill först o främst säga välkommen in i spelet David! kul o se dig. eller ser dig gör jag ju inte, men, ja du förstår. puss.

gårdagen fick ett relativt lyckligt slut ändå. ni fick ju läsa om det ena o det andra igår, hur min stjärt betedde sig osv. men så tipsade min gode vän robert mig om ett japanskt band, vid namn Mono, som kommer till oslo (där jag lever o lär) idag. så jag laddade ner 3 skivor, o blev frälst. så sen igår kväll har jag bara gått runt o lyssnat på dem o ser sjukt mkt fram emot konserten ikväll! små ting som förgyller vardagen.

idag hade jag 2 herrar på besök. min förra hyresvärd o min blivande. jag hade blivit informerad om att dessa 2 skulle trilla in kl13 för att göra en liten ockulärbesikting av lägenheten, då jag kommer ta över 1:a handskontraktet frånochmed 1 dec.
saken e den att med vår förre hyresvärd så betalade vi 18 000 nok i hyra, o när det blir vi som står på 1:a handskontraktet, så betalar vi bara 15 000 nok i månaden. fiffigt va?
kontraktet som egentligen skulle skrivits över på mig den 1:a nov blev uppskjutet, för  vår förre hyresvärd slarrvade lite, så det har dragit ut på tiden o hyran har inte blivit betald. så egentligen så skulle vi betalat 15 000 för denna månad, för det är ju henrik (förre hyres värden) som slarvat.

när dom gått egenom lägenheten o dess brister, så var det dags för min nya hyresvärd (Geir) att lämna mig o henrik, så att vi skulle kunna göra upp de sista, hyra o el etc etc.

jag hade förberett mig  mentalt på detta ögonblick, att jag skulle vinna duellen om hyran, att vi skulle betala 15 000 o inte 18. de goda mot de onda.
men så är jag ju oxå en sjukt konflikträdd person.... *suck* .... så när vi kommer in i köket så frågar jag henrik:

adde: - jaha, hur blir det nu med hyran, hur mkt ska vi betala?
henrik: - jaa.. jag ser det ju bara på ett sätt. eftersom jag fortfarande står på kontraktet, så e väl 18 000 det enda rätta...?

under ett par sekunder genomgår jag en smärre kris. men för att inte kissa ner mig så hör jag mig själv , flämtande säga: ja självklart, det tycker vi oxå..!! eehh..

så jävla illa! att jag aldrig kan stå upp för vad jag egentligen tycker när det gäller sånt...

men men.. sånn e jag!


Dr. Schmuts

Kommentarer
Postat av: Tobster

Hej, jag är fan så mkt mer konflikträdd än vad du är så kom inte här och snacka om att vara konflikträdd boy! ah, förlåt att jag brusade upp.

2006-11-16 @ 19:37:52
URL: http://mrwhite.blogg.se
Postat av: Kla-Zzzz...

Jag förstår, det är ju inte så lätt när det väl kommer till kritan. Det kan ju vara krångligt att komma på en bra motivering/diskussion då man väl är på plats. Lätt att vara för och efterklok. Synd där på hyran...

Ville också tillägga att jag är en stor beundrare av ditt inlägg "sjuk i stjärten" väldigt rått men ändå så vackert...

2006-11-17 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0