Salsa och en gammal bekant...

God morgon kära blogg,

Igår kämpade jag mig igenom mina timmar på jobbet. Höjdpunkten var den nya kaffebryggaren förstås. Var som väntat extremt trött efter The Roots-kvällen. Fick sova 4 timmar tack vare att jag tog en bulle hem från söder. SL hade ju tydligen bestämmt sig för att ta halvdag på torsdagkvällen så ingen tub var tillgänglig när vi skulle hem. Nåja...

Igår var det i alla fall äntligen Fredag. Kom hem från jobbet, slängde i mig en pizza och tog en powernap. Klippte mig och gjorde mig iordning sen var det dags för salsa med Sanna vid Allhuset, Universitetet. Det här var ju nåt helt nytt för mig. Jag måste erkänna att det inte var nåt lätt beslut det här - att gå och dansa salsa. Kan ju meddela att jag endast gjort det en gång tidigare och det var på en bröllops fest för många år sedan. Här var det kvinnor i alla åldrar och män. Jag blev glatt förvånad när jag såg att ölen kostade 20 pix, men modet sjönk lika fort när jag såg att det var folköl dom serverade. Så igår fick jag tillfälle att på riktigt testa att dansa salsa OCH dansa nykter. Det hela var hur som hellst mycket kul och det var en härlig, varm, svettig stämning i lokalen. Tack Sanna och Lina för ert tålamod... 

Vidare från allhuset drog vi till tabac för att möta upp några fler. Stötte ihop med en kär f.d. kollega från jobbet, mycket glatt. Dom stängde dock så vi tog vårt pic & paq och gick till Bacci. Vilket nog kan vara ett ställe jag inte går tillbaka till frivilligt. Det hela kan liknas bäst vid en fritidsgård där man supit barnen jävligt fulla till den milda grad att de är extremt aggressiva, och till detta serverades vi en risig blandning av Mix Megapol-låtar. Men sällskapet var glatt och trevligt vilket gjorde vistelsen uthärdlig. Allt som allt en mycket trevlig kväll som annars förmodligen hade slutat med att jag somnat framför tv:n/datorn direkt efter jobbet.

Salsa på Allhuset: @@@@
Bacci: @

Kommentarer
Postat av: Klaz

Jag funderade på om jag skulle skriva något intressant i bloggen. Men det blir inte mycke att skriva, jag menar vem bryr sig egentligen vad som försigår i mitt liv, inte jag iaf. just nu. Eftersom jag bara har jobbat idag.

Fred / Slak

2006-11-18 @ 17:17:14
Postat av: Urkel

Swedish Salsa kan det svänga bättre?

2006-11-18 @ 17:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0