Ge mig sinnesro...

Go'kväll alla trogna läsare och beundrare, förstår att ni undrat vad som hänt i mitt synnerligen händelserika och intressanta liv sedan igår? Jo, sätt dig tillrätta så ska jag berätta...

...eller vi skiter i det!

Pratade med en vän idag om lycka. Vad ska man göra för att bli lycklig? bekymmersfri? glad? nöjd? tillfreds? Kommer man någonsin vara något av det? Då menar jag inte de korta 'fixar' som en film, alkohol eller sex kan ge oss. Jag har länge sökt medel för att bli lycklig. Det känns som om jag går och väntar på att något ska hända och ändra på allt - och då ska allt bli jävligt bra. Men jag börjar inse att det inte kommer att ske. Just nu pluggar jag matte, för att sen kunna plugga på högskola eller universitet, för att sen kunna få ett jobb jag kanske trivs med. Ska det göra mig lycklig? Hur långsiktig ska man vara? Jag är trött på att vänta på att få vara lycklig. Ska jag vara jävligt kristen och vara tacksam för det jag har? ett jobb, hälsan och ett lån på banken? Nej fan, jag är inte nöjd och kommer nog aldrig att bli...

Ikväll är jag dock nöjd. Ikväll är det The Roots på Berns och det ska bli rrrrrrrrrrrrrrrrriktigt najs! Det blir en välbehövlig fix för min del. Hoppas också på att hinna förbi 'The Italian Collection'-festen på Reisen efteråt. Vi får se, och det kommer du också göra för rapportering från kvällens evenemang kommer upp imorgon + bilder.

Jag avslutar med ett citat jag gillar skarpt:

Gud,
ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
ge mig mod att förändra det jag kan,
och ge mig förstånd att inse skillnaden

Kommentarer
Postat av: Dave

Du får kanske ta till nån typ av drog i jakten på lycka ;)

2006-11-16 @ 20:00:58
Postat av: Kla-Zzzz...

Håller med det David säger... Du kan ju skaffa dig en snygg väst också (skottsäker)?

2006-11-17 @ 14:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0