Vad ska man köpa?

Sitter på jobbet, svarar i telefon som vanligt och försöker blicka in i framtiden då jag ska bli elklasse... Inte så länge kvar till ansökningsdags, bara några månader och sen till hösten så drar det förhoppningsvis igång. Men innan dess har jag ju självfallet min resa till Indonesien och den svenska sommaren framför mig. Tänk om det kunde vara nu istället! Istället för detta risiga deprimerande väder... jag är inte bitter, det är bara som det låter...
Men nu till det stora dilemmat, snart är det julafton och jag behöver ha handlat klart alla julklappar idag efter jobbet, så jag tänkte ta mig ut i vimlet med förhoppning att hitta något fint till familj och släkt.
Vad ska man köpa? Posta gärna lite förslag under dagen så jag iaf har några riddare i borgen då jag går ut.

Spår i snön

Hälsar kmike och mac hjärtligt välkomna till denna omanliga, fjolliga blogg "mr white"... nya layouten känns ju lite sådär Tobs? (picture Magnus Carlsson http://www.magnusonline.se som webansvarig för denna sida... han skulle passa som pepparkaka tillsammans med varm julglögg...)
Förövrigt, Magnus nya skiva spår i snön har nyligen släppts, kanske vore nåt att köpa till mamma och pappa i julklapp? Men är man så här sent ute med julklappsinköpen så kan man nog inte förvänta sig att få tag i ett ex av skivan då den troligtvis är slutsåld, så bra som den verkar va...
Man får väl nöja sig med något av hans tidigare alster...Kan tipsa er som inte vet att han tidigare var aktuell i gruppen Alcazar som jag fortfarande brinner mycket hett för, jätterara pojkar det där... deras låtar spelas fortfarande flera år efter deras debut (både på scen och tillsammans utanför rampljuset) på alla sjyssta nattklubbar runt stureplan,  till och med innestället "Kicki´s" på kungsgatan (http://www.kickis.gastrogate.com/) har den på sin ipodmixer playlist...

Nu är det dags för mig att återuppta denna beska arbetsdag.

God Jul Alles!

Kommentarer
Postat av: Marcock

Ja, Magnus platta är en kanonkavalkad av merry merry gayness. Tankade ner den till bror igår. Min favorit är självfallet "Wrap myself in paper"....mmmh.
Innan du går ut och julhandlar tycker jag du ska fråga dig följande fråga: Vad har mina föräldrar gjort för mig? Du kanske kommer fram till att de har gjort en jäkligt blek insats vad gäller uppfostran samt att ge dig viktiga "verktyg för socialt samspel". Är det var du kommer fram till, tycker jag du kan ta med en ask ischocklad. Det räcker gott.

Till storebror Jens som ändå har härdat dig med hoppande knän och annan hjärtlös misshandel tycker jag du ska köpa Peter Jöbacks "Jag kommer hem till Jul". Samma "poo pushing-theme" som Magnus Carlsson men lite saltare. Fuck yah!

Puss och kram!

2006-12-22 @ 13:21:12
Postat av: tony.b

Köp senaset Tony Joe White skivan, uncovered by.., köp en hårtrimmer till bror din och en flaska whiskey till mor. Då blir alla glada och nöjda och det blir en fröjdefull jul. Förövrigt tycker jag den nya finnishen på bloggen är alldeles utmärkt. sluta klaga, bara för ditt sketna inkompatibla firefox inte funkar med simpel html-kod. Get real!

Vi ses ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0