Ett enastående resultat.

Siba


Det har varit en lång händelserik natt. Det här är vad som skedde timma för timma:


Kl. 01.23. Jag vaknade av en kraftig värkaktivitet. Kunde liksom känna rytmiska kontraktioner i mina glatta muskelceller runt livmodern. Jag förstod genast att jag felat, då jag åt min mix med sojabönor och lakritspipor innan sänggående. Det fick uppenbarligen mitt östrogen att skjuta i höjden, något som förtidigade allt sammans. Tog ett glas varm mjölk och tittade på ett inspelat avsnitt av The Tyra Banks show.

Kl. 01.45. Värkarna tilltog ytterligare. Jag troddde dock inte att det var dags eftersom jag har ca 3v kvar, men när jag gick ut på toaletten för att lätta avföring, passade jag på att mäta med en gammal skollinjal i trä, och såg då till min fasa att livmoderhalsen redan var vidgad och mina fosterhinnor hade brustit. Inte bara lite vanligt "skvätt i sängen" tidigare då. Jag mätte mig till 7cm öppen. Jag fick panik och sprang ut ur min lägenhet endast iförd en sarong jag fått av min mor, då hon kom hem efter 2-års arbete på någon sorts massageklinik i Pattaya, Thailand.

Kl. 02.05. Jag hann bara komma ner till ån när jag under min ilfart såg en mörk kalufs titta fram ur mitt inre. Jag insåg genast att det inte fanns mycket tid att spela på. Jag satte mig ned brevid ån för att med stor möda driva ut denna fantastiska skapelse ur mitt inre. När jag fick ut barnet kunde jag direkt se samma stiliga drag som den svartmustige främlingen som sådde detta frö i mig den där Februarinatten.

Kl. 02.25. JAg satt utmattad men lycklig med det lilla undret i famnen vid ån för att ta igen mig. Det började åter grumla i magen på mig och jag insåg att; -Jaha, då var det dags för efterbördsskedet. Jag tryckte ur mig placentan(moderkakan) med tillhörande fosterhinnor. Vi satt sedan hela morgonen och matade svanarna i ån med dessa, samtidigt som en bländande vacker soluppgång gick upp över Kalmar slott.

Kl. 07.30. Fölk började strömma förbi påväg till sina arbeten, så jag lämnade födelseplatsen för att gå till Willys för att köpa Euroshoppers förnödenheter till barnet.

Kl 08.45. Jag gick tillbaka till Willys för att hämta det kladdiga barnet som jag i ren förvirring hade glömt kvar på en hylla med mjukt lantbröd, där jag lagt honom tidigare.

Idag sitter vi här, och jag börjar mer och mer intala mig att denne pojk, som jag nu kallar Siba, inte kan vara min. Jag funderar nu på att döda honom...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Detta "underhållande" utspel av min uttråkade bror från kalmar är ett skolexempel på utvecklad fantasi och språkförståelse.....kan man tro!

Snarare så kan man "som hans bror" genomskåda det tragikomiska i dessa inlägg,en total panik svartsjuka mot mig och det kommande barnet.
En bultande djup längtan efter en stadig social samvaro med det andra könet, trånandet likt en utsvulten schäfer hane efter en blivande familj likt sin brors.

Som sagt...underhållande men tragiskt....vi har bäddat åt dig när du kommer upp till Stockholm käre lillebror.

2006-12-19 @ 17:21:54
Postat av: tobster

Jasså, Ady sitter o tjyvläser bloggen också. det ante mig!

2006-12-19 @ 21:00:36
Postat av: Klas

Andreas du är bara avundsjuk för att din bror han före dig och skaffade barn! En välskapt och välmående sån eller nåt sånt...?
Jag är iaf. glad för marcus skulle och det tycker jag också du borde vara!

2006-12-19 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0